Seul, 21 Nisan 2020 -Hyundai Motor Company bugün yeni geliştirilmiş Veloster N.’yi tanıttı. Tamamen yeni N 8 vitesli ıslak çift kavramalı şanzıman (N DCT) ile donatılmış, 2020 Veloster N, canlandırıcı sürüş eğlencesi sunmak için tasarlanmış ve tasarlanmıştır.

Hyundai, otomatik bir şanzımanın rahatlığında manuel şanzımanın ilgi çekici deneyimini sağlamak için N DCT’yi geliştirdi. N DCT ile yeni Veloster N, 5.6 saniyede 0’dan 100km/s’ye hızlanabilir.

N DCT, çift debriyajı çalıştıran, sürüş konforu, yakıt verimliliği ve en önemlisi eğlence sağlayan elektronik aktüatörlerle donatılmıştır. Kuru bir çift kavramalı şanzımandan farklı olarak, ıslak n DCT, daha yüksek tork uygulamalarına özgü olan yağlama ve soğutma performansını önemli ölçüde iyileştirmek için yağ kullanır.

N DCT, sürüş eğlencesini artıran video oyunu benzeri özelliklerle birlikte gelir. N sırıtma kayması (NGS), turboşarj aşırı güçlendirmesine izin vererek torku 36.0’dan 38.5kgf-m’ye yükseltir ve şanzıman tepkisini 20 saniye boyunca en üst düzeye çıkarır-“sürücü sırıtışını” indüklediğinden kesin.

Ek olarak, N güç kayması (NP’ler), otomobilin yüzde 90’ından fazlası ile hızlandığında, tekerleklere maksimum güç sağlamak için yükselişler kullanarak torktaki herhangi bir azalmayı hafifletir. Bu, sürücüye değişirken duyarlı bir dinamik ivme hissi verir.

N DCT ayrıca, yol koşulları dinamik sürüş için optimal olduğunda ve otomatik olarak etkinleştirildiğinde, optimum performans sağlamak için profesyonel bir yarış arabası sürücüsü gibi doğru dişli ve vites zamanlamasını seçen N Track Sense Shift (NTS) ile birlikte gelir.

Tüm bu özellikler, daha büyük bir yüksek tanımlı 8 inç ekranda gösterilen en son işletim sistemi kullanılarak Veloster N’nin geliştirilmiş bilgi-eğlence sisteminde yapılandırılabilir. Infotainment sistemi, audiofil dinleme keyfi sağlayan bir JBL premium ses sistemi ile eşleştirilir.

Rev eşleştirme, başlatma kontrolü ve aşırı güç gibi diğer güncellenmiş özelliklerin yanı sıra, Veloster N, müşterinin sürüş stilini ve vardiya noktalarını optimize etmek için yol koşullarını otomatik olarak algılayacak şekilde optimize edilir. Örneğin, araba yokuş aşağı gidiyorsa, araba disk frenlerini aşırı ısınma riskini azaltmak için motor freni kullanacaktır. Sürücü aracı bir yarış pistine itiyorsa, araç performansı en üst düzeye çıkarmak için mevcut motor devrimlerinin tam spektrumunu kullanacaktır.

Veloster N, ön çarpışma kaçınma yardımı (FCA), sürücü dikkat uyarısı (DAW), Lane Takip Yardım (LFA), şerit tutma yardımı (LKA), yüksek ışın yardımı (HBA), kör nokta çarpışma uyarısı (BCW) ve arka çapraz traffik çarpışma uyarısı (RCCW) dahil olmak üzere Hyundai Smartsense güvenlik teknolojileri ile birlikte gelir.

Müşteriler ayrıca yeni Veloster N’yi N hafif spor kova koltuklarıyla donatmayı tercih edebilirler. Unibody kova koltukları, araba yüksek hızlarda köşeleri alırken sürücüyü sıkıca yerinde tutmak için yumuşak, süet benzeri Alacantara® döşemesine sarılır. Track’e hazır koltuklar daha incedir ve standart koltuklardan yaklaşık 2 kg daha düşüktür. Adından da anlaşılacağı gibi, N hafif spor kovası koltukları, sırtlığın üst tarafında aydınlatılmış bir N logosuna sahiptir ve iç estetiğe eklenir. N Logo Işığı, benzersiz, sürüklenmesi eğlenceli bir ambiyans oluşturmak için diğer iç ışıklarla birlikte çalışır.

N DCT ve diğer yeni özellikler, Hyundai’nin N markasının “Araştırma Eğlencesi” felsefesini genişletmesine izin verdi. Veloster N artık günlük spor otomobiline yarış pisti yeteneklerini getiren gerçek bir “köşe rascal”.

Hyundai Motor Ürün Bölümü başkanı Thomas Schemera, “Veloster N, Hyundai’nin yüksek performanslı otomobillere yaklaşımını gösteriyor. Veloster N’yi n DCT ile donatarak sürücüler aynı zamanda performans ve rahatlık elde ediyor” dedi. “Eğlenceli bir sürüş deneyimi isteyen herkes, yarış pisti özelliklerine sahip bir günlük spor otomobil olan yeni Veloster N’yi pilotluk şansına atlayacak.”

Hyundai, direksiyonun arkasındayken sürücünün kalbini daha hızlı atmasını sağlamak için yüksek performanslı N markasını geliştirdi. Sürüşü eğlenceli karakteriyle en büyük önceliği olan Hyundai, günlük spor otomobilin tahrik edilebilirliği ve yarış pisti performansı ile birleştiğinde heyecan verici viraj alma kapasitesi sağlamak için Veloster N’yi geliştirdi. Hyundai, Veloster N’yi Kore’deki küresel Ar-Ge merkezinde geliştirdi ve performansını Almanya’daki Nürburgring tabanlı test merkezinde doğruladı.

Veloster N önce bu ay Güney Kore’de satışa sunulacak ve ardından diğer pazarlar.

(Tagstotranslate) Hyundai Motor Company

Automobile Magazine – NEWS