N24 vitrinde, Hyundai Motor Today Ioniq 5 N Ta Spec. Bu özel donanımlı modellerden ikisi, 23 Haziran 2024’te Amerika’nın efsanevi Pikes Peak International Hill Climb’in 102. koşusunda tamamen elektrikli dört araçlık bir çabanın bir parçası olarak iki Ioniq 5 N üretim aracına katılacak. Ekip, elektrik üretimi SUV/Crossover ve elektrikli modifiye SUV/Crossover kayıtlarını hedefliyor.

687 PS Ioniq 5 n Ta spesifikasyonu, arabayı temelde değiştirmeden üretim-spec Ioniq 5 N’nin güçlü yönlerini vurgulamak için tasarlanmıştır. Özellikle, üretim Ioniq 5 N’nin standart yüksek performanslı güç elektrik (PE) sistemi devreye alınır. İyoniq 5 n Ta spec’in maksimum çıkışı, performansı en üst düzeye çıkarmak için yazılım ayarlaması yoluyla artırılmıştır. Bu, arka motorun çıkışının 37 beygir gücü (27 kW) arttırılarak uygulandı.

Buna ek olarak, Hyundai N, hem sürücü için geri bildirimi artırmak hem de elektrikli pikes tepe yarış otomobillerinin tipik olarak sirenleri değiştirmek için N Active Sound+ ile değiştirilmiş hoparlörlerle (120 dB’den fazla) kullanmayı seçmiştir.

Arabayı Pikes Peak, Yeni Şok Emiciler, Motorsport-Spec frenleri, 18 inç Yokohama Advancan 005 kaygan lastikler ve benzersiz bir yüksek aşağı kuvvetli aerodinamik paket için uyarlamak için özel olarak uygulanmıştır. Ek güvenlik geliştirmeleri arasında bir Recaro Pro Racer Spa Hans koltuğu, Sabelt altı noktalı Hans Güvenlik Koşumu, PPIHC spesifikasyon rulo kafesi ve EV yangın söndürme sistemi bulunmaktadır.

PPIHC’de, iki Ioniq 5 N ve iki Ioniq 5 N Ta spec girişi, Pikes Peak’in zirvesine 4.700 feet (1.438 metreden) tırmanan 12.42 mil (20 km) bükülme boyunca zorlu bir yükseliş yapacak. Hızlı bir şekilde değişen hava durumu ve hem sürücüleri hem de araçları etkileyebilecek yüksek irtifa koşullarıyla 156 turla karşılaşacaklar.

Özel bir ‘n’ tasarım üniformasına sarılmış olan Ioniq 5 N Ta spec modelleri, Pikes Peak ve şu anki ‘Dağ Kralı’ başlık sahibi dört kez kazanan Robin Shute ve Hyundai Motorsport için bir İspanyol dünya ralli şampiyonası sürücüsü Dani Sordo tarafından sürülecek. Özel bir N Performance Renk üniformasına sarılmış olan Ioniq 5 N üretim modelleri, 11 kez PPIHC kazanan Paul Dallenbach ve üç kez ‘Dağın Kralı’ ve bir PPIHC çaylak ve otomotiv medya kişiliği olan Ron Zaras tarafından yönlendirilecek.

Hyundai Motor ilk olarak 1992 yılında PPIHC’de yarıştı. Rod Millen, 13: 21.17 zamanıyla 2 tekerlekten çekişli showroom stok bölümünü kazandı ve şirketin yeni turboşarjlı çift havai eksantrik alfa motoruyla donatılmış bir Hyundai kupası kullandı. Hyundai’nin Pikes Peak’teki tarihinin bir başka önemli özelliği, markanın Rhys Millen tarafından yönlendirilen bir Hyundai Genesis coupe ile 9: 46.164 ders rekoru kırdığı 2012’de geldi.

(Tagstotranslate) Hyundai Motor Company

Automobile Magazine – NEWS