Seul, 12 Haziran 2024 -Hyundai Motor Company’nin Xcient Fuel Cell elektrikli ağır hizmet kamyonları, yakın zamanda İsviçre filo kullanımında 10 milyon km’lik bir kümülatif sürüş mesafesini aştı-birinci sınıf hidrojen yakıt hücresi teknolojisinin uzun süreli güvenilirliğinin bir kanıtı.
Bu başarı, Xcient yakıt hücresinin Ekim 2020’de İsviçre’de filo operasyonlarına başlamasından bu yana sadece üç yıl sekiz ay içinde yapıldı. Bu başarı, xcient yakıt hücresi, 10 milyon km’lik dikkate değer kümülatif sürüş mesafesini aşan seri üretilen hidrojen yakıt hücresi elektrikli ağır hizmet kamyonu için bir kilometre taşını gösteriyor.
Şu anda, İsviçre’de toplam 48 xcient yakıt hücresi kamyonu faaliyet göstermektedir. Xcient yakıt hücresi, maksimum 400 km’den fazla aralık veren iki 90 kW yakıt hücresi sistemi (toplam 180 kW güç) ve 350 kW e-motorla güçlendirilir.
10 milyon kilometrelik birikmiş bir mesafede yaklaşık 6.300 ton karbondioksit yayacak normal dizel kamyon filosu ile karşılaştırıldığında, Xcient Fuel Cell Elektrik kamyonu karbon emisyonlarında önemli bir azalma sağlar.
Bu azalmanın yılda yaklaşık 700.000 çam ağacı ile emilen karbon miktarına veya 508 hektar (5 milyon metrekarelik) kapsayan bir çam ormanı oluşturulmasına eşdeğer olduğu tahmin edilmektedir.
İsviçre’de faaliyet gösteren tüm xcient yakıt hücresi ağır hizmet kamyonları sadece ‘yeşil hidrojen’ kullanır, üretim sürecinde karbon yayılmaz ve Avrupa’da çevre dostu bir hidrojen değer zincirinin oluşturulmasına katkıda bulunur.
Bu başarı aynı zamanda hidrojen yakıt hücresi sistemi teknolojisinin ilerlemesinde de önemli bir rol oynamaktadır. Bu kilometre taşının bir parçası olarak toplanan kilometre, hidrojen tüketimi ve yakıt hücresi yığın performansı hakkındaki araç verilerini analiz ederek hidrojen yakıt hücresi teknolojisini sürekli olarak iyileştirmeyi ve bunu çeşitli araçlara uygulamayı amaçlamaktadır.
Hyundai Motor sadece İsviçre’de Xcient yakıt hücresi kamyonları tedarik etmekle kalmıyor, aynı zamanda tüm değer zinciri, şarj altyapısı ve hidrojen tüketimi de dahil olmak üzere ticari bir hidrojen ekosisteminin oluşturulmasına da destek veriyor ve aktif olarak katılıyor.
-Den CES 2024Hyundai Motor, HTWO’nun genişlemesini duyurdu. 2020 yılında hidrojen yakıt hücresi sistemi için bir marka olarak oluşturulan HTWO, şimdi Hyundai grubu için üretimden depolama, nakliye ve kullanıma kadar tüm hidrojen değer zinciri iş markası olarak hizmet verecek. Bu hareket, bir hidrojen topluluğuna geçişi hızlandıracak şekilde ayarlanmıştır.
Mayıs ayında, Hyundai Motor hidrojen görüşünü açıkladı ve ABD temiz lojistik işini tanıttı. Gelişmiş Temiz Taşıma (ACT) Expo 2024şirketin bir hidrojen toplumu inşa etme taahhüdünü vurgulamak.
Anahtar ABD hidrojen lojistik projelerinin bir parçası olarak Hyundai Motor, Norcal Sıfır ProjesiKaliforniya’da 30 xCient yakıt hücresi kamyonunun yük konteynırlarını ve araçlarını taşımak için dağıtılmasını içeriyordu. Buna ek olarak, temiz lojistik projesi, Hyundai Motor Group’un Georgia’daki HMGMA üretim tesisi HMGMA’da Xcient Fuel Hücre Kamyonlarını dağıtarak emisyonları azaltmayı amaçlamaktadır.
Güvenilirliği ve çevre dostu olması nedeniyle tanınan Xcient yakıt hücresi kamyonu, ABD, İsviçre, Almanya, Fransa, Hollanda, Yeni Zelanda, Kore, İsrail, Suudi Arabistan ve BAE dahil olmak üzere toplam 10 ülkede konuşlandırıldı.
(Tagstotranslate) Hyundai Motor Company
Automobile Magazine – NEWS