Her gün şaşırtıcı bir 794 vuruş acı çekti
İnme, Japon halkı arasındaki üç büyük hastalıktan biridir. Tekrarlayan vuruşlar da dahil olmak üzere yeni vaka sayısının yılda 290.000’e ulaştığı söyleniyor. Bu, her gün inme geçiren şaşırtıcı 794 kişiye eşittir.
Bu rakamlara bakıldığında, herkesin duyarlı olduğu açıktır. Bu yüzden inme kurbanlarının yaşadığı duygusal yolculuğu ve rehabilitasyonu anlamak çok önemlidir.
Peki, Toyota iyileşmeye yönelik kısmi felç olanlar için ne yapabilir? Bu makalede, şirketin rehabilitasyon yardım robotuna derinlemesine bakıyoruz.

Çoğu insan için Walk, hareketlilik için en temel fırsatı sunar. Toyota’yı 2007’de robotu geliştirmeye başlamaya teşvik eden şey budur. Şirket, Fujita Health Üniversitesi’nin şu anki baş danışmanı ve rehabilitasyon tıbbı yetkisi olan Profesör Eiichi Saito ile işbirliği içinde iyileştirmeler yapmaya devam etti.

Videonun gösterdiği gibi, robot bozulmuş bacakların hareketlerine yardımcı olurken, monitör kullanıcının kendi başlarına yürümesine yardımcı olacak bilgiler görüntüler. Ayrıca teknolojiyi bir geçmiş makale.
Aralık 2024 itibariyle Toyota’nın robotları 105 hastanede ve Japonya çevresindeki diğer tesislerde kullanılıyor. Makalenin en üstünde tanıttığımız Toshihiko Nagai şimdi Mie Eyaleti TSU’daki Fujita Sağlık Üniversitesi Nanakuri Memorial Hastanesi’nde rehabilitasyon geçiriyor. Ona ilk günleri sorduk.
“Ambulansta, vücudumun sol tarafını hareket ettiremediğimi fark ettim. Bu, her sabah bir saat yürüdükten sonra formda kalmak için…”
Devam eden rehabilitasyondan sonra bile, Nagai normal yürüyemedi. Sonra yardım robotuyla yürümeye başladı.
“İlk izlenim harika değildi. Beni hareket ettirmeye zorluyordu ve kendi başıma yürümeme gerçekten yardımcı olacağından şüpheliydim.”

Standart yürüyüş egzersizlerinde, bir brace diz ve ayak bileğini hareketsizleştirir ve bir fizyoterapist, hastanın ağırlıklarını arkadan desteklerken hareket etmesine yardımcı olur. Terapistin tam çabası sadece yürümeye yardımcı olmak için gereklidir.
Aksine, robot hastanın gövdesini asılı bir koşum takımı ile destekler ve bacağın kaldırılmasına ve diz bükmesine yardımcı olur ve terapistin daha ince ayrıntılara göz atmasına izin verir.

“Sanırım kullanmaya başladıktan yaklaşık bir hafta geçti. Yavaş yavaş, tekrar yürüyebileceğimi düşünmeye geldim.”
Monitör, hastayı yürürken, yükün felçli ayağa uygulandığı gibi gerçek zamanlı bilgilerle birlikte gösterir. Kullanıcılar ne kadar iyi yaptıklarını gözlemleyebilir, bu da iyileştirme noktalarını tanımlamayı kolaylaştırır.

“Kendimi ekranda ilk izlediğimde korkunçtu. Vücudum sallanıyordu, sağ omzum sarkıyordu ve kamburlaşıyordum. Anında doğru yürümediğimi görebiliyordum.
“’Adım adım atarken ayağımı biraz dışa döndürmeliyim’ diye düşünebildim. Robotu kullanmadan önce, umutsuzca yürümeye odaklandım, başka bir şey hakkında düşünemedim. ”
“Bence kendisi için egzersizlerle düşünme dürtüsü, iyileştirmesinin arkasındaki neden,” Rehabilitasyon desteği sağlayan bir fizyoterapist olan Higashi diyor.

İnme yapmadan önce, dışarı çıkarken, Nagai, karısı onu yavaşlatmaya kadar sık sık adım atacaktı. Şimdi, hastane ziyaretleri sırasında birlikte yürüyüşler yapıyorlar ve her seferinde ilerlemesinden şaşkına dönüyorlar.

İç mekanda, Nagai şimdi 800 metre bastonla yürüyebilir; Bir sonraki hedef, kendi başına güvenli bir şekilde yürüyebilmektir.
“Her sabah yürüdüğüm mahalle parkının etrafında dolaşmayı ve evimizin önündeki marketlere gitmeyi ya da 200 metre yolda fast-food yerde yemek yemeyi çok isterim (gülüyor).”
Nagai, kabul ettiği günlük hayatı yeniden kazanmaya heveslidir. Ayrıca tekrar bir araba sürmeyi uyguluyor ve sık sık ziyaret ettiği Ise-shima bölgesine dönmeyi umuyor.
“Ama arabayı park ettikten sonra, yine çok fazla yürüyüş olacak (güler).”

Nagai konuşurken gülümsedi ve doktorların ve terapistlerin yüzleri de aydınlandı.
Üç yıl önce, Toyota Times hikayesini paylaştı. başka bir hastaMasami Urata. Bugün hala güçleniyor ve kendi başına çalışmaya gidip geliyor.
“Bu robot beni kaya dibinden alan mucizevi bir araçtı” dedi. “Bugünlerde hala bir baston kullanmama rağmen sık sık topuklu giyebiliyorum.”

Automobile Magazine