Sapporo Snow Festivali, Hokkaido’nun en büyük kış etkinliğidir ve 2 milyondan fazla ziyaretçi yakın ve uzaklardan katılıyor.
Toyota Times News, hidrojenin etkinlikte çeşitli şekillerde kullanıldığını duydu ve araştırmaya gitti.
Kar festivalinde ilk kez GX (Yeşil Dönüşüm) Decarbonizasyon Alanı’nı içeriyordu. Mirai ve FCEV (yakıt hücresi elektrikli araç) taç ile dinlenme alanı için elektrik tedarik eden hidrojen ve güneş gibi temiz enerji kaynakları kullandı.
Dinlenme alanı ayrıca 1927’de kurulan yerel bir şirket olan Tsuchiya Manufacturing tarafından geliştirilen bir hidrojen sobası tarafından ısıtıldı.
Tsuchiya Manufacturing esas olarak süt çiftçileri için süt depolama tankları üretiyor, ancak şirket başkanı Toshiyuki Tsuchiya bu yeni zorluğu üstlendi, çünkü “Hokkaido gıda ve enerjiye öncülük etmeli.” Başkan Tsuchiya, “köklü girişim” ifadesini seviyor.
Ziyaretçileri dinlenme alanındaki ısıtan bir hidrojen sobası olsa da, küçük bir hidrojen yakıt hücresi pili ile güçlendirilen bir otomat, Mirai ile aynı teknolojiyi kullanarak susuzluklarını söndürdü. Bunu geliştirme ilhamı, 2018 Hokkaido Doğu Iburi depreminin deneyimlerinden geldi.
Mirai ve taç Sapporo’daki bir hidrojen istasyonunda yakıtlandı. Bu baharı açması planlanan yeni istasyon, Shikaoi’de birinden sonra Hokkaido’daki ikinci konumdur. Tesis yapısı, soğuk iklimi idare etmek için birçok özel önlem içerir. (Shikaoi’de yapılan hidrojen hakkında daha fazla bilgi için bkz. Bu Toyota Times News Makalesi.)
Şimdi, kar festivaline geri döndüğünde, hidrojen bir fotoğraf noktasında dizilmiş insanlar ile kullanıldı. Bu ek Hokkaido inovasyonunu anmak için titreyen alevlerin arkasında gülümseyen yüzler görüldü.
GX bölgesi etrafında bize gösteren Belediye Başkanı Katsuhiro Akimoto, “Şirketlerden ve üniversite araştırmacılarından bilgi toplayarak olabildiğince çabuk bir aralıklı topluma ulaşmak istiyoruz” dedi. Wintry Sapporo’da, hidrojen kullanmak için çalışan benzer düşünen ortakların çemberi büyüyor.
Automobile Magazine