Sébastien Buemi, Brendon Hartley ve Ryo Hirakawa, 8 GR010 hibridinde beşinci bitirmek için cesur bir strateji ve inç mükemmel sürüşten yararlandı. Mike Conway, Kamui Kobayashi ve NYCK de Vries’in benzer şekilde belirlenmiş bir çaba #7 GR010 Hibrid için yedinci kazandı.

Farklı lastik stratejileri ve yağmur tehdidi, sürücüler ve mühendislerin etkili bir yarış planı yürütme deneyimlerine dayandığı anlamına geliyordu. Yaklaşık bir dövüş, çukurlarda sayılan her saniye anlamına geliyordu ve her iki mürettebat, sürücülerine mümkün olan en iyi şansı vermek için birleşik 13 durakla kusursuz bir şekilde performans gösterdi.

Zorlu koşullardaki birleşik takım çabası Toyota Gazoo yarışının her iki başlık için de kovalamacasına katkıda bulunmasına yardımcı oluyor. Üreticilerin sıralamasında üçüncü, 39 lider Ferrari’nin arkasında. 8 numaralı mürettebat, 7 numaralı meslektaşları ile sırasıyla yedinci, 25 ve 32 puanla sürücü şampiyonasında altıncı.

Yarış sırasıyla beşinci ve dördüncü sırada #7 ve #8 ile başladı. Mike ve Brendon, podyum pozisyonlarına meydan okurken açılış ipinde iki kez yer değiştirdiler. İlk görevin başlarında, zaten LMGT3 otomobillerini alıştırıyorlardı, hala düz yarışırken dar yolda uyarı ve disiplinli sürüş gerektiriyorlardı.

İkinci saatin sonlarında, takımın yarışı, #20 BMW Variante Alta Chicane üzerinden sıçradığında ve #7’ye çarptığında dramatik bir dönüş yaptı. Enkaz temizlemek için tam bir kurs sarı bir sürücü değişimi için her iki GR010 hibrit çukurunu gördü. NYCK biraz hasar görmüş #7’de devam etti ve Ryo #8’i devraldı, bu da daha sonra sarı kurs sırasında hız için sürüş cezası aldı.

Bir sonraki yakıt durakları yarı mesafede tamamlandığında, NYCK ilk altıda koşuyordu, Ryo şimdi ilk 10’a girmek için mücadele ediyordu. Sekiz hiper parayla üretici, koşullara tepki vermek için yaklaşımlarını tur-turda güncellemek için gereken farklı lastik stratejileri, anlam mühendisleri ve sürücüler benimsedi.

Dördüncü saatin geç saatlerinde bir güvenlik arabası, Kamui ve Sébastien’in, şimdi iki yeni orta bileşik sağ taraf lastikleri ancak sol tarafta çok daha eski yazılımlarla ilgili arabalarının çarkını aldığını gördü. Yarış liderinden 10 saniyeden daha az uzakta olmasına rağmen Dokuzuncu’da 8 numarayı geri getirdi.

Bu, hiper otomobil onurları için iki saatlik bir atış kurdu ve hafif yağmur daha da fazla gerginlik yarattı. Sébastien, sadece 20 dakika sonra, ona net bir yol vermek ve yakın bir hiper otomobil savaşında mümkün olanlardan daha hızlı tur süreleri sağlamak için cesur bir stratejik hareketle yakıt için çekildi.

Kamui, sondan bir önceki çukurundan kısa bir süre önce cesur bir geçmeden önce ikinci sırada yer alan 6. Porsche’yi takip etti. Bu arada, Sébastien’in alternatif stratejisi, bu pozisyonda tutulması için #50 Ferrari’den kahramanca savunması gerekiyordu, ancak önümüzdeki rakipler çukurlaştıkça 8. sıraya çıktı.

Son yakıt durduktan sonra, Sébastien #50’ye göre avantajını korudu ve Ferrari #8’e çarptığında ve bir delinme yaşadığında savaş nihayet sona erdi. Hem Sébastien hem de Kamui, eski lastiklerini son ipucu boyunca dikkatlice emzirdiler, Sébastien #15 BMW’yi 10 dakikadan daha az bir süre geçti.

Toyota Gazoo Racing’in hem dünya şampiyonaları için meydan okuması hem de Le Mans için hazırlıkları 24 saat, 10 Mayıs Cumartesi günü, takımın La Santhe’de altıncı galibiyet için savaşa girmesinden önceki son yarış için 6 saatlik Spa-Francorchamps için bir ekipmana adım atıyor.

Automobile Magazine