Bangkok, Tayland
Toyota Mobilite Vakfı (TMF), Bangkok Metropolitan İdaresi (BMA) ve kilit ortaklarla işbirliği içinde, UN-Habitat (UNH), Asya Teknoloji Enstitüsü (AIT) ve Toyota Motor Tayland (TMT) Trust (Tayland Road kullanıcılarının teknoloji aracılığıyla güvenliği) projesi. Bu girişim, Tayland’daki trafik kazalarını azaltmak için sistematik veri ve analitikten yararlanma metodolojisini oluşturmayı amaçlamaktadır.
Lansman, BMA, UNH, AIT, TMT ve TMF arasındaki işbirliğini yol güvenliği girişimlerini ilerleten kilit paydaşlar olarak resmileştiriyor. Etkinliğe Bangkok Valisi Dr. Chadchart Sittipunt; Habitat Multi-Country ofisi şefi Bay Srinivasa Popuri; Asya Teknoloji Enstitüsü Başkan Yardımcısı Profesör Manukid Parnichkun; Toyota Motor Tayland Co., Ltd., Surapoom Udomwong başkan yardımcısı; ve Toyota Hareketlilik Vakfı Direktörü Susumu Matsuda. Bu ortaklık, Tayland’daki yol güvenliğini artırmak için trafik kazalarını analiz etmek için teknoloji ve veri odaklı çözümleri kullanmada önemli bir adım sembolize etmektedir.
Güven projesi Toyota’nın küresel yol güvenliğine olan bağlılığından kaynaklanmaktadır ve Toyota tarafından Japonya’da düzenlenen Tateshina toplantısından*1’den kaynaklanan pratik bir girişimin bir parçasıdır. Bu yıllık toplantıda, Toyota ve çeşitli endüstrilerden liderler, elde etmek için güvenlik girişimlerini ve ortak faaliyetleri tartışıyor Dünya çapında sıfır yol zayiatı.
Kişi başına kaza oranı ve Toyota’nın Tayland’daki şehirde en iyi olma taahhüdüne göre TMF, birden fazla paydaşla işbirlikçi faaliyetler yoluyla yol güvenlik zorluklarını ele almak için çok aşamalı bir proje başlattı. Bu proje, kazaların temel nedenlerini belirlemek ve üç elemanlı bir yaklaşıma dayanarak yol güvenliğini artırmak için veri odaklı analizler kullanır: insanlar, araçlar ve yol altyapısı.
Anahtar Girişim
Pilot Aşama 1: (Nisan ’24 – Haziran ’25 dönemi) Projenin ilk aşaması, AIT ile ortaklaşa TMF tarafından Chachoengsao eyaletinde gerçekleştirildi. Bu aşama kullanıldı prob verileri Toyota araçlarından yüksek riskli kaza bölgelerini ve güvenli olmayan sürüş davranışlarını tanımlamak için. Phanom Sarakham ve Mueang bölgelerindeki beş yer analiz edildi. Bulgular, araç prob verilerinin ani fren noktalarından yüksek riskli konumları tanımlayabildiğini ve ani ivme ve keskin direksiyon gibi sürüş davranışlarını analiz edebileceğini gösterdi. Bununla birlikte, ilk analiz öncelikle dört tekerlekli araçları kapsadığı ve Tayland’ın kazalarının önemli bir kısmı motosikletleri içerdiğinden, TMF daha kapsamlı bir analiz için Faz 2’deki veri setini genişletmek istiyor.
Aşama 2: (Mayıs ’25 – Nis ’27) Aşama 2, daha kapsamlı olacak ve daha gelişmiş veri analizlerini test etmek için veri kaynaklarının ve işbirliği ağının kullanımını genişletecek. Girişim, Bangkok’ta Chatuchak Bölgesiyoğun trafiğe sahip, ancak kapsamlı CCTV kapsamı olan daha yüksek bir kaza risk alanı. Kaza Kazası Mağdurlar Koruma A.Ş. Ltd. (RVP), karayolu güvenlik yönetiminin daha da geliştirilmesi için analiz verimliliğini artırmak için kaza verileri sağlayarak destekleyecektir.
Kilit İşbirliği Ortakları ve Katkıları Güven projesinin başarısı, birden fazla paydaşın katkılarına dayanmaktadır. Ortaklar ve rolleri aşağıdaki gibidir:
- Bangkok Metropolitan İdaresi – Veri erişimi, CCTV görüntüleri ve güvenlik önlemlerinin uygulanması. Tüm projeyi savunuyor.
- Habitat – Kapasite geliştirme, küresel ağ oluşturma ve uluslararası güvenlik girişimlerinden bilgiler.
- Asya Teknoloji Enstitüsü – Proje yönetimi ve teknik katkı, kaza ve risk davranışı analizi ve gözetim.
- Toyota Motor Tayland Co. Ltd. – Beyaz Yol Projesinden Yol Güvenliği Projesinden Prob Verilerinin Sağlanması ve Uzmanlığı
- Toyota Mobilite Vakfı -Prob verilerinin, kaçırma ve olay verilerinin AI odaklı analizinin getirilmesi de dahil olmak üzere proje finansmanı ve teknolojik destek.
Veri Ortaklarından Destek:
- Trafik kazası kurbanları koruma şirketi Ltd. – Tarihsel yol kazaları verilerini destekleyin.
Proje zaman çizelgesi ve gelecekteki genişleme: Güven projesi şu adresten uygulanacak Mayıs 2025 – Nisan 2027 (2.0 yıl). Proje, Bangkok ve diğer illerde genişletilebilen kaza önleme için ölçeklenebilir bir model geliştirmeyi amaçlamaktadır. Güvenden gelen içgörüler ve başarılar, küresel yol güvenliği ilerlemelerine katkıda bulunmak için uluslararası forumlarda da paylaşılacaktır.
Notlar
Toyota Mobilite Vakfı Direktörü, Bay Susumu Matsuda: “Tayland’daki trafik kazalarını azaltmayı amaçlayan Trust Projesi’nin başlatılmasını duyurmaktan heyecan duyuyoruz. Araç prob verilerini ve gelişmiş analitikleri kullanarak Bangkok’ta daha güvenli ve daha rahat bir yol ortamı yaratmaya çalışıyoruz. Vizyonumuz, bu modeli Tayland’daki diğer bölgelere genişletmektir. Nihai hedefimiz, işbirliği ve yenilikçi çözümlerle sıfır trafik kazası elde etmektir.
Bangkok Valisi, Dr. Chadchart Sittipunt: “Yol güvenliği Bangkok için çok önemli bir konudur ve kazaları azaltmak ve hayattan tasarruf etmek için kararlı bir eylemde bulunmalıyız. Hız sınırlarını düşürmek, motosikletçiler arasında kask kullanımını teşvik etmek ve yol koşullarını iyileştirmek, yollarımızı güvenli hale getirmek için önemli adımlardır. Bu önlemler küresel standartlarla uyumlu ve tüm yol kullanıcılarını koruma taahhüdümüzü yansıtır.”
“Politikaların ötesinde, altyapıyı geliştiriyoruz, yaya geçişlerini geliştiriyoruz ve daha iyi trafik uygulamaları için teknolojiyi kullanıyoruz. Yol güvenliği kültürü oluşturmak, hükümet yetkilileri, sürücüler ve yayalar da dahil olmak üzere tüm partilerden işbirliği gerektiriyor. Bangkok’u herkes için daha güvenli ve daha yaşanabilir bir şehir haline getirebiliriz.”
Şef, Habitat Multi Country Program Ofisi, Asya Bölge Ofisi ve Pasifik, Habitat Sayın Srinivasa Popuri: “Şehirlerin yol güvenliği konusundaki çabalarını acilen hızlandırması gerekiyor. BM-Habitat’ta veri odaklı çözümlerden ve işbirlikçi ortaklıklardan yararlanmanın şehirleri daha güvenli ve daha kapsayıcı hale getirmenin anahtarı olduğuna inanıyoruz.”
AIT Tayland Kaza Araştırma Merkezi Direktörü, Profesör Kunnawee Kanitpong: “From the first phase of operations in the Chachoengsao area, probe data from vehicles and AI technology were used to collect and analyze accident causes in addition to the usual methods used by Traffic Accident (RC – EXPAND). We found some advantages that helped our work to be more accurate, such as the amount of data covering a longer period, while human data collection might only be for a certain period and reduce bias from human analysis. It provided traffic information, including speed, vehicle Cilt, araç türleri ve trafik çatışmaları.
Güven projesi ve ilerlemesi hakkında daha fazla bilgi için lütfen iletişime geçin:
Toyota Mobilite Vakfı
E-posta: info@toyota-mf.org
Toyota Mobilite Vakfı Hakkında
Toyota Mobilite Vakfı, Ağustos 2014’te Toyota Motor Corporation (Toyota) tarafından herkesin serbestçe hareket edebileceği daha mobil bir toplumun gelişimini desteklemek için kuruldu. Vakıf, Toyota’nın sürekli iyileştirme ve insanlara saygı gösterme konusundaki taahhüdünün altını çiziyor. Toyota’nın güçlü hareketlilik sistemlerini desteklemek için uzmanlığını ve teknolojilerini kullanır ve hareketlilikteki eşitsizlikleri ortadan kaldırır. TMF, dünyadaki hareketlilik sorunlarını ele almak için BM Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri (SKH) ile uyumlu programlar oluşturarak üniversiteler, hükümetler, kar amacı gütmeyen kuruluşlar, araştırma kurumları ve diğer kuruluşlarla ortaklaşa çalışmaktadır.
Başkan Akio Toyoda, “TMF, insanların nerede olurlarsa olsunlar daha iyi yaşamlar yaşamalarına yardımcı olacak gerçekten mobil bir toplum yaratmayı hedefliyor.” Dedi.
Geçmişte TMF, bir dizi proje ve zorluğa öncülük etti; Tatnon Ve Rama IV Tayland’daki dekontaj projeleri, YAKALAMAK Malezya’da, Damga Mücadelesi Hindistan’da sürdürülebilir şehirler küresel olarak meydan okuma ve Hareketlilik sınırsız meydan okuma küresel. TMF ve nasıl yönetildiği hakkında daha fazla bilgi edinebilirsiniz. ToyotamobilityFoundation.org.
Toyota Mobilite Vakfı hakkında daha fazla bilgi için lütfen iletişime geçin:
Toyota Mobilite Vakfı
E-posta: info@toyota-mf.org
Automobile Magazine