RN24’ün şasi sistemi, ralli spesifikasyon damperleri ve yüksek yoğunluklu alt çerçevelerle yeni tasarlanmış WRC tarzı süspansiyon kurulumuna sahiptir.
Bu yuvarlanma laboratuvarı WRC PowerTrain Drive kontrol mantık sistemi ile donatılmıştır. Bu gelişmiş sistem, sürücüleri direksiyon düğmelerini kullanarak PE gücü, ivme duyarlılığını, rejeneratif fren hassasiyetini ve PE güç dengesini ayarlamalarını sağlar. Bu işlevsellik, Hyundai WRC Challengers’da bulunan kontrol özelliklerini yansıtır. Ayrıca, RN24’ün pil ve motor soğutma performansı, Ioniq 5 N’nin gelişmiş sisteminde yapılan değişikliklerle sağlanır ve ekstra çeviklik, ralli araba seviyesi tepkisi sağlayan daha hızlı bir direksiyon kurulumu ile elde edilir.
Araç, Ioniq 5 N’nin N’nin aktif ses+ kurulumuna ek olarak iki yan hoparlörle harici bir yüksek çıkışlı ses sistemine sahiptir. RN24’ün müziği, ses kutusu olarak hareket eden, ses deneyimini geliştiren ve aracın yüksek performanslı özelliklerini tamamlayan hayranlar için sürükleyici bir film müziği oluşturan bir arka çamurluk tasarımı ile artırıldı.
RN24’ün birçok son teknoloji motor sporları teknolojileri arasında, ‘ralli modu’ motor tork kontrolü önemli bir farklılaştırıcıdır. Hyundai N’nin I20 N Ralli 1’de kullanılan dört tekerlekten çekiş sistemi gibi, bu kurulum torkun dört tekerleğin de dağılımını optimize etmeye yardımcı olur. I20 N Rally 1’in mekanik teknolojisinin performansı, RN24’ün ‘Ralli modu’ elektronik motor tork kontrolü ile simüle edilir ve sistemi gelecekteki üretim otomobillerinde daha gerçekçi bir uygulama için karmaşıklık ve maliyeti açısından düzene sokar.
E-Handbrake, Hyundai N’nin WRC’deki 10 yıllık tarihinden esinlenen başka bir teknolojidir. Yan fren ön ısıtma ve daha önce kullanılan hidrolik fren tesisatları gibi işlemlerde kullanılan fiziksel frenlere olan ihtiyacı ortadan kaldırarak ağırlığı azaltmaya yardımcı olur. Hyundai kısa süre önce bu yenilikçi teknolojiyi WRC’nin Orta Avrupa mitinginin bir sahnesinde test etti.
RN24, son derece sert, eksoskeleton tarzı açıkta kalan rulo kafesi ile görsel olarak tanımlanır. WRC kavramlarından esinlenilen bu, sadece yolcu güvenliğini sağlamakla kalmaz, aynı zamanda aracın yüksek hızlı manevralar sırasında genel performansına ve istikrarına da katkıda bulunur.
N performans parçalarının uygulanması, aracın estetik çekiciliğine katkıda bulunan ve performansına katkıda bulunan Elantra N 19 inç mat siyah dövme tekerleklerini içerir.
Buna ek olarak, RN24, Hyundai Motorsport’un Touring Car Racing (TCR) modellerinden bir spoyler ile donatılmıştır. Bu spoiler aerodinamik performansı artırır, çevikliği ve stabiliteyi artırır. RN24 ayrıca daha iyi sertlik ve kilo azaltma için 3D baskılı köşebentleri uygular.
Yenilikçi özelliklerin bu kombinasyonu, RN24 ve Hyundai N’nin tasarım, teknoloji ve performansa yaklaşımını tanımlayarak elektrikli motor sporları teknolojisinin sınırlarını zorluyor.
N Marka Management Group başkan yardımcısı Joon Park, “RN24, Hyundai N’nin Spec numaralarından ziyade sürüş deneyimine öncelik vererek elektrikli motor sporları teknolojisini ilerletme taahhüdünü örneklendiriyor” dedi. “Bu yuvarlanma laboratuvarı, yüksek performanslı EV’ler için kullanılmayan potansiyel kaldığını kanıtlıyor ve önümüzdeki yeni teknolojilerle dört gözle bekleyecek çok şey var.”
(Tagstotranslate) Hyundai Motor Company
Automobile Magazine