Škoda, tamamen yeni Kodiaq Ailesi-VRS’nin en son üyesi için sipariş kitapları açacak. Range’in spor amiral gemisi, beğenilen selefinin tekerlek pistlerinde takip ediyor ve bir kez daha yedi kişinin VRS deneyiminin tadını çıkarabileceği anlamına geliyor. 52.595 £ OTR’den fiyatlandırılan ve 16 Ocak 2025’ten itibaren sipariş verilebilecek yeni Kodiaq VRS, önceki VRS menzilinden daha fazla güç ve performans ve yeni, ikinci nesil modelde tanıtılan tüm pratiklik, konfor ve tasarım iyileştirmelerinden faydalanıyor.
Yüksek ekipman seviyeleri
Yeni Kodiaq serisinin spor amiral gemisi olarak konumuna uygun olduğu için VRS, özellik dolu bir spesifikasyon listesiyle birlikte geliyor. Standart olarak LED matris ışını farları, Kessy Advanced System ise açık yaklaşım ve kilitleme kilitleme, kanton ses sistemi ve sanal pedallı elektrikle çalıştırılan bir önyükleme dahildir.
Motor ve Performans
Yeni Kodiaq VRS, 265 PS geliştiren 2.0 TSI benzinli bir motorla güçlendiriliyor – önceki model üzerinde 20 PS artış. Motorun 400 nm’lik tork çıkışı, mevcut yanma destekli ŠKODA üretim modelinin en yüksektir ve KODIAQ’ya dikkat çekici esneklik ve performans verir. Yeni VRS, sadece 6,4 saniyede 0-62 mil / saat hıza girebilir ve 143 mil / saat hıza sahiptir. Dikkat çekici performansına rağmen, WLTP kombine döngüsünde 33.8 mpg döndürür.
Dört tekerleğin de güç dağılımı yedi vitesli bir DSG şanzımanı ile işlenirken, yeni bir dinamik ses artış sistemi Kodiaq VRS’nin spor doğasına uygun bir film müziğine sahip olmasını sağlıyor.
Tasarım
Kodiaq serisinin yepyeni spor amiral gemisi, ızgara çerçevesi, D-pillar ve pencere çerçeveleri için parlak bir siyah kaplama içeren VRS alt aralığına özgü bir tasarım paketine sahiptir.
VRS modeli, ızgarada yatay bir ışık şeridi ile birlikte, çeşitli elementlerin siyahla tamamlanmış olduğu yeniden tasarlanmış bir ön tampona sahiptir. Tüm ŠKODA VRS modellerinde olduğu gibi, arkada otomobilin tüm genişliğini kapsayan bir reflektör şeridi bulunur. Bagaj kapağındaki Škoda harfleri ve model ataması da siyah olarak gelirken, arka tampon ve yan eşikler vücut renginde boyanır. Cilalı paslanmaz çelik egzoz uçları arka tampon altında görülebilirken, cilalı siyah bir kaplamalı standart 20 inç Elias alaşım jantlar, VRS tasarım paketini tamamlayın.
Ismarlama VRS İç Mekan
Ismarlama VRS salonu tasarım seçimi, entegre koltuk başlıklı spor koltukları ve kırmızı kontrast dikişli siyah mikrosuede/yapay deri döşeme içerir. Her iki ön koltuk da standart olarak elektriksel olarak ayarlanabilir ve bir bellek işlevi ile birlikte gelir. Tahmin paneli panelleri, kapı ekleri ve orta kol dayama döşemeleri siyah Microseede malzemesi ile kesilirken tavan döşemesi siyah olarak bitirilir.
Sürüş ortamı, kırmızı dikişli üç kollu çok fonksiyonlu spor direksiyon simidi ve en düşük konuşmada VRS rozeti ile uygun şekilde sportiftir. Paslanmaz çelik pedal kapakları standart olarak dahil edilirken, ön kapı eşikleri Kodiaq yazılarına sahiptir.
Ön ve arkadaki akustik yan pencerelerin lamine bardağı, daha iyi ses yalıtım yoluyla otomobilin içindeki konforu artırır. Ve diğer Kodiaq modelleri gibi, VRS de standart olarak hem 10.25 inçlik bir sanal kokpit hem de serbest duran 13 inçlik bilgi-eğlence ekranı içerir. Sürücülerin sürdükleri model hakkında şüphesiz olmasını sağlamak için, bilgi-eğlence sistemi başlangıçta bir VRS karşılama logosu görüntüler.
Şasi ve dinamikler
Doğal olarak, Kodiaq VRS, sürüş meraklılarına hitap etmek için tasarlanmış bir şasi kurulumuna sahiptir. Progresif direksiyon, sönümleme özellikleri aralığını genişleten DCC artı dinamik şasi kontrolü ile birlikte standart olarak takılır. DCC Plus, rahattan sportif olana kadar değişen 15 ayar sunar ve optimize edilmiş bir sürüş deneyimi sunmak için damperleri sürekli olarak ayarlar. Sürücü modu seçimi standart olarak da dahildir. Bu, sürücülerin her biri karşılık gelen elektronik damper ayarına sahip eko, konfor, normal, spor, bireysel ve kar modları arasında seçim yapmalarını sağlar. Bir off-road modu da dahildir.
Son olarak, KODIAQ VRS’nin hızlandığı kadar verimlilik durduğundan emin olmak için, sürücüler havalandırılmış ön ve arka fren disklerinden ve ön akstan daha büyük iki pistonlu kaliperlerden yararlanır. Spor kimlik bilgilerini daha da geliştirmek için, kaliperler parlak kırmızı ile tamamlandı.
Yeni 2.0 TSI ünitesinin gelişiyle yeni motor seçeneği
Yeni VRS modeline ek olarak, Škoda ayrıca Kodiaq serisine yeni bir motor seçeneği sunuyor. 2.0 litrelik yeni bir TSI benzin ünitesi, 204 PS ve 320 nm tork çıkışını sağlar ve SE L ve Sportline trimlerinde mevcuttur. Yeni motorla donatılmış tüm modeller, standart olarak yedi vitesli DSG şanzıman ve 4 × 4 dört tekerlekten çekişe sahiptir.
Kodiaq se l (7 koltuk) | 2.0 TSI 204 PS DSG 4 × 4 | £ 45,255.00 |
Kodiaq Sportline (7 koltuk) | 2.0 TSI 204 PS DSG 4 × 4 | £ 47,755,00 |
Source link
Automobile Magazine – UK