Seul, 23 Ocak 2025 – Hyundai Motor Company bugün 2024 yıllık ve dördüncü çeyrek iş sonuçlarını duyurdu. Geçen yıl, şirket dünya çapında 4.141.959 araç sattı, 2023’ten yüzde 1,8 düştü. Yıllık gelir yüzde 7,7 artarak 175.2 trilyon KRW’ye yükseldi.
Yıllık işletme karı yüzde 5,9 oranında düşüşle 14,24 trilyon KRW’ye düştü ve faaliyet kar marjı yüzde 8,1 oldu. Hyundai Motor, yıllık yüzde 7,8 artışla 13.23 trilyon KRW net karı kaydetti.
2024’ün dördüncü çeyreğinde, Hyundai Motor dünya çapında 1.066.239 adet sattı ve bir yıl önceki yüzde 2,2 azaldı. Kore dışındaki pazarlardaki satışlar yüzde 1,6 oranında düştü. Kore’deki satışlar, Kore’de ağır kar yağışı nedeniyle talep yavaşlaması ve tedarik zinciri kesintileri nedeniyle yüzde 4.6 azaldı.
Dördüncü çeyrek gelir, yıllık yüzde 11,9 artarak 46.62 trilyon KRW’ye yükseldi ve faaliyet kar marjı yüzde 6,1. Hyundai Motor’un bu dönemdeki işletme karı, daha zayıf bir KRW ve artan teşviklerden kaynaklanan daha yüksek satış garantisi sağlığı nedeniyle bir önceki yıla göre yüzde 17,2 düştü. Şirket, yıllık yüzde 12,3 artışla 2.47 trilyon KRW net karı (kontrol dışı faiz dahil) kaydetti.
Ekim’den Aralık 2024’e kadar, küresel elektrikli araç satışları (ticari araçlar dahil), Kuzey Amerika bölgesindeki satış büyümesinden kaynaklanan yıldan yıla yüzde 21 oranında artarak 209.641 adete yükseldi. EV’ler 53.035 adet, melezler (HEV’ler) 145.732 adettir.
2024 yılının tamamı için, 218.500 EV ve 496.780 hibrid dahil olmak üzere, yıllık yüzde 8,9 artışla küresel pazarda 757.191 elektrikli model satıldı.
Hyundai Motor, ortak hisse başına 6.000 KRW yıl sonu temettüsünü ödeyecek ve şirketin 2024’ün tamamı için ortak hisse başına 12.000 KRW ödemesini yapacak. Bu toplam, birinci, ikinci ve üçüncü çeyrekten birleşik miktar olan ve 2023 ile karşılaştırıldığında yüzde 5,3’lük bir artışı yansıtan bir miktar temettü içeriyor.
2025 Rehberlik ve Görünüm
Hyundai Motor, piyasa katılımcıları ile şeffaf iletişimi geliştirmek için finansal rehberlik paylaştı. 2025 yılında şirket, yüzde 3 ila 4 arasında konsolide gelir artışını ve yıllık konsolide faaliyet kar marjını yüzde 7 ila 8 hedefliyor. Şirket, bu yıl 4,17 milyon adetten fazla toplam araç satışını hedefliyor.
Şirket, 8.6 trilyon KRW 8.6 trilyon sermaye harcaması, 6.7 trilyon KRW 6.7 trilyon araştırma ve geliştirme ve 1,6 trilyon KRiller Stratejik Yatırımlar dahil olmak üzere toplam 2025 KRW’ye yatırımını genişletmeyi planlıyor.
Hyundai Motor, kaliteye öncelik verme, cesur inovasyon ve sürekli büyüme momentumunun yaratılmasıyla gelecekteki rekabet gücünü güvence altına alma taahhüdünde kararlıdır. Şirket, hızla değişen hareketlilik endüstrisi ve döviz kurlarındaki dalgalanmaların ortasında bile maliyet verimliliğini ve satış süreçlerini optimize ediyor. Şirket ayrıca üretim, satış ve karlılığı optimize etmek amacıyla küresel iş tesislerinde esnek bir operasyon stratejisi uygulamaktadır.
Ayrıca, Hyundai Motor, ürün spesifikasyonlarını ve trimleri optimize ederek çeşitli tip ve segmentlerdeki müşteriye özgü ihtiyaçlara proaktif olarak yanıt vermektedir. Şirket ayrıca küresel pazarda hızla artan melez talebinden yararlanmaya hazırlanıyor.
(Tagstotranslate) Hyundai Motor Company
Automobile Magazine