İngiltere Yeni Otomobil Pazarı, Motor Üreticileri ve Tüccarlar Derneği’nin (SMMT) son rakamlarına göre, 2024’te yola ulaşan 1.952.778 yeni otomobil ile arka arkaya ikinci büyüme yılını kaydetti. Yılın son ayında, pazar 140.786 birimde sabit kaldı, marjinal% -0,2’lik bir düşüş, üreticiler yeni zorunlu satış hedeflerini karşılamak için elektrikli araçlara talep yaratmaya çalıştıkça sektör için zorlu bir yıl geçirdi.

Tüm yıl boyunca, büyüme tamamen filolar tarafından verildi,% 11,8 artışla 1.163.855 birime ulaştı ve 10 (% 59.6) yeni otomobil kayıtlarında altı rekoru oluşturdu. Tersine, özel alıcıların kayıtları% -8.7 oranında düştü -2020’den daha az, pandemik sırasında sosyal mesafe kısıtlamaları üç ay boyunca piyasayı kapattı.1 Çok daha küçük işletme sektörü, alımın% -3.1 oranında düştüğünü gördü.

Yeni sıfır emisyon araçları için zorunlu hedeflerin ilk yılı, 43.656 yeni pil elektrikli araç (BEV) kayıtları piyasanın% 31,0’ını oluşturan bir başka güçlü Aralık performansı ile tamamlandı – Aralık 2022’nin rekoru% 32.9’du. Sonuç olarak, BEVS 2024’te piyasanın% 19,6’sını (381.970 adet), geçen yıldan beşinciden (67.283 adet) daha fazla, ancak yetkinin talep ettiği% 22’sinin kısaını oluşturdu.

Endüstri, bu hedefe ulaşmaya çalışmak için her kolu çekti ve üretici 2024’te toplam 4,5 milyar £ ‘dan fazla indirim yaptı2uzun vadede sürdürülebilir olmayan bir miktar. Geçtiğimiz on yıl içinde yeni teknolojilere ve ürünlere milyarlarca lira yatırım, 2023’ten bu yana mevcut tüm modellerin üçte birini hesaba katmak için 2023’ten bu yana% 38 artışla, ortalama 280 mil – çoğu insan için iki haftadan fazla sürüş yaptı.3

Bununla birlikte, büyümeye yönelik en büyük kısıtlamalardan biri, özel alıcıların sadece biri 2024’te bir EV seçmesi ile ilgili bir talep olmuştur. Petrol, bu alıcılar arasında en popüler güç aktarma organı olarak kaldı, talebin% 61,0’ını hibrit elektrikli araçlara (HEV) ikinci sırada (% 16.0) komuta etti. Tersine, işletmeler ve filolar tarafından bir yıl öncesine göre yaklaşık 64.000 daha fazla BEV kaydedildi, bu tür araçlar bu segmentlerin kayıtlarının dörtte birini (%25.4) temsil ediyor ve özel olmayan alıcıların sağladığı zorlayıcı vergi teşviklerinin etkinliğini gösteriyor.

Toplam piyasada, saf benzin ve dizel otomobil kayıtları, daha fazla alıcı BEV’lere veya daha düşük emisyon hibrid elektrikli araçları (% 9.6 artış) (% 18.3 artış) değiştirdikçe sırasıyla% -4.4 ve% -13.6 düştü.

Sonuç olarak, ortalama yeni araba co2 % -6.2 ila 102.1g/km düştü. Bu, bazı üreticilere yetkilendirme konusunda yardımcı olacak olsa da, onaylanmış temel CO’ya kadar ne kadar yardımcı olacağı belirsiz kalacaktır.2 Rakamlar hükümet tarafından sağlanmaktadır. 2025 yılında görev eşiklerini karşılamak, hedefin% 28 olduğu için daha da yoğun olacak -% 50’nin biraz altında bir EV pazar yükselişi gerektiriyor.

Düzenlemeyi kısıtlı bir piyasanın gerçekliğini yansıtacak şekilde değiştirmesi ve Zev talebinin beklentiler doğrultusunda büyümemesi için eyleme ihtiyaç vardır. Önceki hükümet bir zorunluluk için planlar hazırladığında, 2024 BEV pazarının ortaya çıktığından daha büyük olduğu tahmin edildi.4 Üretici desteği rekor ama denenmeyen seviyelerde, hükümet özel talebi teşvik etmek için daha fazlasını yapmalı ve suçlama operatörlerini piyasaya sürülmesine meydan okumak için daha fazlasını yapmalı ve İngiltere’nin potansiyel EV alıcılarının daha fazla sürücünün geçiş yapacağı konusunda güvenilir, uygun fiyatlı ve kapsamlı bir ülke çapında altyapı ağına sahip olmasını sağlıyor.

Mike Hawes, SMMT genel müdürü, “EV kayıtları için rekor bir yıl, araç üreticilerinin karbonlanmış yeni bir otomobil piyasasına, her zamankinden daha fazla seçenek, daha iyi menzil ve artan satın alınabilirlik ile ilgili, yeni modellere yatırılan milyarlarca, düzenleyici incelemeler için cömert incelemelerden ve akrabalar için hızlı bir şekilde desteklenecek olan cömert sonuçlara ihtiyaç duyduğunu belirten taahhüdünün altını çiziyor. Hepimizin tehlikede paylaştığı işler, ekonomik büyüme ve net sıfır hırslar. ”

Source link

Automobile Magazine – UK