Bugün piyasaya sürülen Motor Üreticileri ve Tüccarlar Derneği (SMMT) 2024 (SMMT) 2024’ten yeni otomobil kayıtları üzerine CAR uzmanının editör müdürü Stuart Masson.

“2024 İngiltere Yeni Otomobil Pazarı, bir endüstrinin geçişte önemli bir anlık görüntüsünü sunuyor, zorlukları ve fırsatları elektrifikasyona doğru değiştikçe dengeliyor. Ham rakamlar, sektörün zorunlu yüzde 22 elektrikli araç (EV) satış hedefine ulaşmadığını, bu başlık sayısının daha karmaşık bir gerçeği aşırı derecede inceliyor.

“Hedef, her bir marka için net bir yüzde olarak faaliyet göstermektedir, 2024’te toplam kayıtların yüzde dokuzunu oluşturan eklenti hibritleri ve kredi takasları ve gelecekteki satışlara karşı 2024 açıklamayı dengelemek gibi diğer boşluk mekanizmaları ile birlikte, endüstrinin zorunlu olarak yüzde 22’lik bir para cezası ödemesi beklenmediği anlamına gelir.

“2024’ün son çeyreği, birkaç üreticinin sıfır emisyon aracı (ZEV) görev hedeflerini karşılamak için yarışırken, güçlü iskonto ve öz kayıtların bir kombinasyonuyla EV kayıtlarında bir artışa tanık oldu. Sadece Kasım, yeni EV kayıtlarında bir önceki yıla göre yüzde 58 artış kaydetti ve Aralık ayında benzer bir yüzde 57 artış gösterdi.

“Bununla birlikte, bazı markalar zorunlu hedeflerini rahatça aşarken, Ford ve Volkswagen gibi diğer markalardan kredi satın almak veya uyumlu olmayan araç başına 15.000 £ para cezalarından kaçınmak için gelecekteki satışlara karşı açığa çıkarak karşılaştı.

“ZEV yetkisi, üreticiler arasında bölücü olmasına rağmen, içten yanmalı motorlardan EV’lere geçişini yadsınamaz bir şekilde yönlendiriyor. SMMT verileri, bazı eski otomobil şirketlerinden geri dönüşe rağmen bu eğilimi vurguluyor. Bazı üreticiler etkili bir şekilde adapte olurken, diğerleri mücadele ediyor, mücadele ediyor, toplu stratejiden daha fazla öz ilgiyle şekillenen parçalanmış bir endüstri tepkisini vurguluyor.

“Yine de, bu ilerleme önemli zorluklardan kaynaklanıyor. Özel yeni otomobil satışları yaklaşık on yıldır aşağı doğru bir yörüngede, artan araç fiyatları ücret artışını geride bırakıyor. 2024’te, toplam yeni otomobil kayıtlarının sadece yüzde 38’ini açıklayan, genişleyen bir karşılama farkı.

“2025’e kadar ileriye baktığımızda, yeni otomobil satışlarına hem yardımcı olacak hem de engelleyecek bir dizi güç var. Daha katı ZEV zorunlu hedefleri bazı üreticiler üzerinde baskıyı yoğunlaştıracak, örneğin, Ford bazı zorlukları hafifletmeye yardımcı olmalı. Explorer ve Capri şimdi showroomlarda ve en çok satan Puma’nın elektrik versiyonu kısa süre içinde geliyor.

“2024’teki tüm kayıtların yüzde 60’ını oluşturan ve genel yeni otomobil piyasasını destekleyen filo satışları, iki yıllık pandemik sonrası iyileşmeden sonra plato olması muhtemeldir. Bu arada, FCA’nın araba finansmanı yanlış satılmasına yönelik devam eden soruşturma, ödemeleri gerçekleşirse özel satışlara kısa vadeli bir artış sağlayabilir.

“Küresel olarak, bazı üreticilerin yaşayabilirliği ile ilgili endişeler İngiltere pazarına gölge oluşturuyor. Nissan’ın finansal mücadeleleri, Avrupa’nın en büyüğünden biri olan Sunderland tesisi için potansiyel bir risk oluşturuyor. Potansiyel bir Honda birleşmesi geleceğini dengelenebilir veya daha da tehlikeye atabilir.

“Stellantis’in bu yıl Nisan ayında Luton Fabrikasını kapatma kararı, bazı otomobil şirketleri için İngiltere üretiminin karlılığı konusunda endişeler doğuruyor. 2024’te (Kasım itibariyle) İngiltere’de sadece 735.000 otomobil ve yüzde 16 düşüşle veriler, veriler yerel otomobil üretim sektörümüzün kasvetli bir genel bakışını sunuyor.

“Bu sadece bir Birleşik Krallık sorunu değil. Her Batılı otomobil şirketi, hem geleneksel içten yanmalı araçlarda hem de en son nesil elektrikli otomobillerde otomotiv teknolojisi ve üretiminin tüm yönlerinde Çin’in artan hakimiyetinden yoğun bir baskı altında.

“Endüstri bu hızlı değişikliklerde gezinirken, uyarlanabilirlik ve stratejik yenilik başarıyı belirleyecek. 2025, bazı üreticilerin zorlukları karşılamak için yükseldiği otomotiv sektörü için dönüştürücü bir yıl olacak, diğerleri varoluşsal krizlerle karşı karşıya.”

Source link

Automobile Magazine – UK