Hüküm süren dünya şampiyonları, önümüzdeki ayın Le Mans 24 saatinden önce son yarışta kararlı bir sürüş ve akıllı strateji içeren yoğun bir ekip çabasından sonra hayal kırıklığı yaratan bir eleme ve değerli puanlar elde etmek için cesurca savaştı.

Sébastien Buemi, Brendon Hartley ve Ryo Hirakawa agresif bir yakıt stratejisi seçtikten sonra #8 GR010 melezinde zorlu bir dördüncü sırada yer alırken, Mike Conway, Kamui Kobayashi ve NYck de Vries #7 Gr010 hibridlerinde yedinci oldu.

Takımın Köln Üssü’nden çalışanlar ve Toyota Motor Europe’dan meslektaşları da dahil olmak üzere 98.874’lük bir hafta sonu kalabalığı tarafından alkışlanan, sıcak ve güneşli bir öğleden sonra destansı bir savaş başladı. Ekibin zor kalifikasyonu, Brendon’un 15. ve Mike 16’nın başlaması anlamına geliyordu, ancak her iki GR010 melezi pozisyon kazanmak için yeşil ışıktan sert bir şekilde savaştı.

Heyecan verici bir açılış izi, 18 güçlü hiper otomobil alanında tekerlekten tekerlek yarışına sahip yarışın tonunu ayarladı. Toyota Gazoo Racing dövüşüne başladı ve hassas, agresif sürüş, Mike’ın ilerlemesi 23 dakika sonra ön bir delme ile engellenmesine rağmen, GR010 melezlerinin ilk 10’a yaklaşmasına yardımcı oldu.

İkinci saatin geç saatlerinde bir sanal güvenlik arabası, Mike’ın yeşil bayrak koşullarında bir duraktan daha az zaman kaybederken bir sonraki çukur durağını yapmasına izin verdi, #7’yi ilk 10’a kaldırdı. Üçüncü saatin ortasında bir sonraki çukur duraklarında, Kamui sekizinci sırada arabayı ele geçirirken Ryo 11. sırada yer alan #8’in çarkını aldı.

Heyecan verici bir düelloda Kamui, yedinci için 5 numaralı Porsche’den geçti, ancak pistten sürüklendikten sonra yeri bırakmak zorunda kaldı. Yarı mesafedeki bir güvenlik aracı pozisyon kazanmak için başka bir fırsat vermeden önce hareketi başarılı bir şekilde tekrarladı. Alan birlikte çukurlaştığında, daha hızlı bir durak – sadece iki lastiği değiştirerek – Kamui’nin birkaç rakibi atlamasına ve yeniden başlatmada üçüncü sırada oturmasına izin verdi.

Yarış devam ederken Kamui, Ferraris’ten yoğun bir baskı altındaydı. Otobüs durağına kilitli bir fren Chicane, #7’nin geniş bir şekilde çalıştığını gördü ve tüm arabalar birbirine çok yakın koşarken yedinci seviyeye düştü.

Dördüncü saatin sonlarında başka bir güvenlik arabası her iki arabayı da sürücü değişikliği için çukurlaştırmaya itti. NYCK dördüncü sırada 7 numarayı devralırken, Sébastien dokuzuncu sırada yer alan #8’e bağlandı. Bu süreçte, Sébastien, Le Mans 2012’deki ilk çıkışından bu yana 89, en çok WEC yarışlarına katılma rekoruna eşitti.

Son iki saate girerek farklı yakıt stratejileri ortaya çıktı. 8 numaralı otomobil, trafikten çıkmak ve Sébastien’in daha hızlı tur süreleri ayarlamasına izin vermek için sondan bir önceki görevini keserek cesur bir plan seçti. Rakipler düzenli duraklarını yaparken, Sébastien son yakıt durağına kadar 45 dakika kaldı.

#8, diğer hiper arabalar son duraklarını yaparken siparişi geri çekti. Saat düştükçe, Sébastien dördüncü sıraya yükselirken NYCK da pozisyon kazandı ve takımın sezona% 100 puanlama başlangıcını koruyan bir sonuç için yedinci sırada geçti.

Bir sonraki tur, 14-15 Haziran’daki Toyota Gazoo yarışının La Sarthe’deki altıncı zaferi için meydan okuyacağı 24 saatlik Le Mans’ın dayanıklılık yarış sezonunun en önemli özelliği.

Automobile Magazine