Toyota Gazoo Racing, bu yıl La Sarthe’deki altıncı zaferi için zorlu Le Mans mirasını onurlandırmayı hedefleyecek ve #7 Gr010 hibriti, Sébastien Buemi, Brendon Hartley ve Ryo Hartley tarafından yönlendirilen #8 GR010 melezinin mat siyah üniforması, mevcut olanı temsil ediyor. Tanıdık tasarımı, ekibin “hız” ve “kaybetme nefreti” ruhunu yakalayan çarpıcı bir GR logo unsuru ve aynı zamanda daha iyi motor sporları yetiştirilmiş otomobilleri ve sürekli evrimi yansıtan “prototip” kavramının etrafında inşa edilmiştir. Her iki GR010 melezi de Toyota’nın Le Mans’ın çıkışının 40. yıldönümünü vurgulayan yeni bir logo taşıyacak.
Geçmiş ve şimdiki eşsiz GR010 hibrid liveleri ile yolda buluşurken, Toyota Gazoo Racing de bu yıl Le Mans’ta geleceğe bakacak. Dayanıklılık yarışlarında devam eden hidrojen projelerini vurgulamak için, motor sporlarının karbon nötr ve sürdürülebilir bir gelecek elde etme potansiyeline sahip teknolojilerin geliştirilmesine nasıl katkıda bulunduğunu gösterecektir.
Le Mans, Toyota’daki yirmi yıl boyunca sürücüleri, ekip üyeleri ve hayranları, yarışın zengin tarihine katkıda bulunarak sevinç, kalp kırıklığı ve drama yaşadı. 1985 yılında ve bu yılki etkinlikten önce Le Mans’a ilk resmi girişinden bu yana, La Sarthe’de toplam 61 Toyota otomobili, Le Mans 24 saat 26 baskısında beş galibiyet, 18 podyum ve sekiz kutup pozisyonu kazandı. Bu girişler aracılığıyla, 16 farklı milletten 62 sürücü Toyota’nın Le Mans mirasını kurmada rol oynadı.
Bu tarih 1985’te 85C ile başladı, yol otomobil türevi bir motorla güçlendirildi ve Toyota’nın performansı 1992’de ilk podyum elde etme yolunda sürekli olarak gelişti. İlk on yıl boyunca prototip otomobillere katıldıktan sonra, Toyota’yı efsanevi Toyota Supra ile 1995-96’da rekabet etmeye itti. Bir sonraki Le Mans dönemi için Toyota, 1998-99’da ilk kutup pozisyonunu kazanan TS020 ile 1998-99’da genel zafer hedefledi. Toyota’nın en uzun Le Mans sürgünü, 2012’de 2018’de, 2018’de hibrit gelişimini 2018’de geri dönene kadar, 2018’de yeni, yüksek performanslı bir hyb’e geri dönmeye, ilk olarak tıpkı, ilk olarak, ilk olarak ulaşarak, ilk olarak ulaşarak, ilk olarak ulaşarak, ilk olarak, ilk olarak ulaşarak, ilk olarak ulaşmaya kadar, ilk olarak ulaştı. Kazanan koşu, arka arkaya ikincilik bitmeden önce 2021 ve 2022’de GR010 hibridiyle iki galibiyet daha getiren mevcut hiper otomobil dönemine devam etti.
Automobile Magazine