İlk BMW M3 CS Touring ile BMW M GMBH, yüksek performanslı araç serisine başka bir özel baskı modeli ekliyor. Bu özel yeni türev, M XDRIVE ile BMW M3 yarışmasının başarısına dayanıyor ve eşsiz heyecan verici performans ve olağanüstü pratiklik kombinasyonunu daha da artırıyor.

Artan bir motor gücü çıkışı, ısmarlama şasi ayarı ve en aza indirilmiş ağırlık sunan-karbon fiber güçlendirilmiş plastikten (CFRP) yapılan çok sayıda bileşen tarafından yardım-yeni BMW M3 CS turu (yakıt tüketimi birleştirildi: 26.9 mpg; CO2 Emisyonlar Birleştirildi: WLTP döngüsünde 240 g/km, CO2 Sınıf: G) gerçekten zorlayıcı bir sürüş deneyimi için gerekli malzemeleri sağlar.


Sekiz vitesli M Steptronic şanzımanı ve M XDRIVE dört tekerlekten çekiş ile birleştiğinde, etkileyici bir 550 hp’lik altı silindirli sıralı motor, BMW M3 CS’nin turunun sadece 3,5 saniyede 0’dan 62 mil / saat hıza ulaşmasını ve 186 mil / saat yüksek hıza ulaşmasını sağlar.

120.600 £ RRP’den fiyatlandırılan bu en son özel sürüm modeli, BMW M3 Saloon ve BMW M3 Touring’in diğer tüm varyantlarının yanı sıra, Mart 2025’ten itibaren İngiltere’ye ilk teslimatlarla birlikte sınırlı bir koşuda üretilecek.

Motorsport teknolojisi ile aşılanmış altı silindirli sıralı motor.
Pistte olağanüstü performans sunmak için geliştirilen BMW M3 CS Touring’deki 3.0 litrelik altı silindirli sıralı motor, manşon içermeyen, kapalı güverte yapısı, dövme hafif krank mili ve 3D basılmış çekirdeğe sahip bir silindir kafasına sahip son derece sert bir krank çantasına sahiptir. Ağırlık azaltmaya katkıda bulunan silindir delikleri, sürtünme kayıplarını en aza indirmek için tel-ark püskürtmeli demir kaplamaya sahiptir, soğutma sistemi ve yağ temini, bir pistte daha sert sürüş sırasında üretilen sürekli ağır yükleri işlemek için tasarlanmıştır.

Yükseltilmiş M Twinturbo teknolojisi, iki mono-kaydırma turboşarjının maksimum yük basıncını 2.1 bar’a yükselterek doğrusal güç dağıtımını sağlar. Bu arada, motor yönetim sistemine modele özgü ince ayarlar, M XDRIVE ile mevcut BMW M3 yarışmasına göre 20 hp’lik bir artış olan maksimum 550 hp’lik güç çıkışını mümkün kılar. 650 nm’lik bir tepe torku, sadece 2.750 rpm ve 5.950 rpm’ye kadar mevcuttur, motor 7.200 rpm kırmızı çizgiye ulaşmadan önce maksimum çıkışını 6.250 rpm’de geliştirir.

Artan yay hızlarına sahip özel olarak tasarlanmış bir motor montajı, güç ünitesi ile aracın yapısı arasında son derece katı bir bağlantı oluşturur. Bu, daha keskin bir motor tepkisine ve aktarma organlarına son derece doğrudan bir güç iletimine yol açar. Bu anlık güç dağıtım, BMW M3 CS Touring’in 3,5 saniyede dinlenme ile 62 mil / saat hıza ulaşabileceği anlamına gelirken, 11.7 saniyede 0 ila 124 mph elde edilir. 50-75 mil / saat arası orta menzilli sprint, 4. viteste sadece 2.7 saniye ve 5. viteste 3.5 saniye sürer. Özel baskının en yüksek hızı 186 mil / saat.

BMW M3 CS Touring’de standart, elektrikli kontrollü flepler, ağırlık minimize edici tasarıma sahip bir titanyum arka susturucu ve-geleneksel m tarzında-Matt Black’te boyanmış iki çiftlik çivili M-Spesifik egzoz sistemidir. Motorun akustik varlığı, M kurulum menüsünden sürücü tarafından seçilen motor profiline göre değişir, Sport veya Sport+ modu özellikle dişli değişiklikleri ve Rev hızındaki eşlik eden ayarlar yoluyla özellikle agresif bir ses alanı üretir.

Dinamik güç transferi için sekiz vitesli M Steptronic şanzımanı, M xDrive ve aktif M diferansiyel.
BMW M3 CS Touring, Drivelogic teknolojisine sahip sekiz vitesli M Steptronic şanzımanına sahiptir. Bir Drivelogic düğmesi, dişli seçicisine entegre edilir, bu da şanzımanın vardiya özelliklerini üç ayar seçeneğiyle değiştirmeyi mümkün kılar. Konfor odaklı ve sportif seçeneklerin yanı sıra, sürücüler de pist sürüşü için özel olarak optimize edilmiş bir ortamda bulunabilir. Direksiyon simidi üzerindeki hem dişli seçici hem de karbon fiber kayması kürekler, dişli seçim işlemi sırasında sıralı müdahaleler sağlar.

Güç, motorun gücünün ön ve arka tekerlekler arasındaki tamamen değişken ve süper düzgün dağılımını sağlamak için transfer durumunda elektronik olarak kontrol edilen çok plakalı bir debriyaj kullanan M xDrive dört tekerlekten çekiş sistemi yoluyla yola aktarılır. Arka akstaki aktif M diferansiyel ile birlikte-işlemin de tamamen değişken olduğu-akıllı dört tekerlekten çekiş sisteminin arka tekerlek yanlılığı M-tipik kullanım dinamiklerini arttırır. 4WD Spor modu, motorun gücünün daha büyük bir kısmını arka tekerleklere göndermek için M Kurulum menüsü üzerinden seçilebilir. Bu arada, 2WD modunun etkileşimi, tüm güçlerin arka tekerleklere gönderildiği ve DSC (dinamik denge kontrolü) sisteminin devre dışı bırakıldığı nihai purist için bir sürüş deneyimi sunar.

Ismarlama şasi ayarlama ve olağanüstü durma gücü.
BMW M3 CS Touring, bireysel performans özelliklerini, profilini ve ağırlık dağılımını açıklayan modele özgü şasi ayarını alır. Benzer şekilde, DSC sistemi ve M dinamik modu ayarları, pist sürüşünün belirli talepleri için kasıtlı olarak optimize edilmiştir. Bu modele ayrıca elektronik olarak kontrol edilen uyarlanabilir M süspansiyon amirleri, m servo -direksiyon ve entegre fren sistemidir.

M bileşik frenler, kırmızı veya siyah bir seçimle boyanmış kaliperlerle olağanüstü durma gücü sağlarken, M karbon seramik frenleri seçen müşteriler kırmızı veya mat altın arasında seçim yapabilir. Dövme M hafif alaşım jantlar standart uyumdur ve mat altın bronz veya mat siyah kaplamalı özel bir çift kollu tasarımda mevcuttur. 19 inç çapında ön aksta ve arkada 20 inç ölçülen alaşımlar, standart olarak palet lastikleri (önde 275/35 ZR19, 285/30 Zr20) standart olarak sarılmıştır. Alternatif olarak, müşteriler spor lastiklerine ücretsiz olarak geçebilir veya seçenekler listesinden ultra yol lastikleri belirleyebilir.

Özel karbon fiber bileşenleri ve optimize edilmiş vücut sertliği olağanüstü performansı desteklemektedir.
Akıllı hafif yapı, ağırlığı en aza indirmek için kullanılan karbon fiber takviyeli plastik (CFRP) kullanılarak BMW M3 CS turunun bireysel performans özelliklerine ulaşmada önemli bir rol oynar. CFRP bileşenleri, kaput, ön ayırıcı, ön hava girişleri, dış ayna kapakları ve arka difüzör bulunur. İçeri girerken, M karbon kovası koltukları ve CFRP direksiyon simidi vardiyalı kürekler, iç kaplama şeritleri ve orta konsol da ağırlık azaltmaya katkıda bulunur. Bu önlemler, M XDRIVE ile BMW M3 yarışmasına kıyasla toplam ağırlık tasarrufu anlamına gelir.

Vücut sertliği, hafiflik için tasarlanmış yüksek hassasiyetli M ön dikiş dikişleri ile daha da arttırılır. Yay dikme kulelerini ön uca bağlayan döküm alüminyum elemanları, çeşitli sürüş durumlarında uygulanan kuvvetlerle tam olarak eşleştirilmiş ağırlık optimize edilmiş bir geometriye sahiptir.

Performansı günlük pratiklik ile dengelemek – özel tasarım özellikleri.
BMW M3 CS Touring, heyecan verici M performansını, özellikle depolama kapasitesinin 500 litreden en fazla 1.510 litreye genişletilebileceği arkada cömert alan sunan çok yönlü bir gövde konsepti ile birleştiriyor.

Standart olarak, özel sürüm, ön ayırıcı, ön hava girişleri ve M dış ayna kapakları dahil olmak üzere bir dizi açıkta kalan karbon fiber bileşenleri ile donatılmıştır. Bunların hepsi dört dış boya seçeneği ile görsel olarak çarpıcı bir kontrast çiziyor. Müşteriler üç BMW bireysel renk arasından seçim yapabilir: İngiliz Racing Green, Laguna Seca Mavi veya Dondurulmuş Katı Beyaz Black Sapphire Metalik. Çatı ve modele özgü çatı spoyleri siyah yüksek parlaklıkta boyanmıştır. BMW M3 CS Touring’e özel olan çatı spoyleri ek olarak göz alıcı kırmızı kontur ile doldurulur.

Ön uç tasarımı, siyah model yazılarının iki yatay ızgara çıtasının üstünü süslediği ağırlık minimize edilmiş, geri çekilmiş ve çerçevesiz bir BMW M böbrek ızgarası ile karakterizedir. Böbrek ızgarası ayrıca CS’ye özgü kırmızı kontur çizgisi ile sınırlanmıştır. Ön taraftaki model rozeti ve önyükleme kapağındaki karşılığı da kırmızı konturlu siyah yüzeylere sahiptir. Böbrek ızgarasının her iki tarafında, motor sporlarına açık bir saygı ile sarı parlayan LED simge farlarıdır.

Modele özgü özelliklere sahip sürücü odaklı kokpit.
BMW M3 CS Touring’in içi, performans odaklı bir kokpiti dijital teknoloji ve özel tasarım özellikleri ile harmanlıyor. Elektriksel olarak ayarlanabilir ve ısıtmalı M karbon kova koltukları sürücü ve ön yolcu için standart olarak takılmıştır. Her birinde entegre başlıklar, aydınlatılmış bir “CS” model rozeti ve tam Merinos deride yüzeyler vardır. Özel siyah/kırmızı tasarımları da arka koltuklar tarafından kabul edilir ve tüm kapı panelleri siyah deri ile kesilir.

Üç kollu tasarımda standart M Alcantara direksiyon simidi-düz tabanlı jant ve saat 12 pozisyonunda kırmızı merkez işareti ile-kabine otantik bir yarış alma yeteneği getiriyor. M-spesifik detaylar arasında orta konsoldaki kırmızı “CS” rozeti, meme kemerleri ve model atamasını da taşıyan kapı eşik plakaları bulunur.

Özelleştirilebilir bir sürüş deneyimi için kurulum düğmeleri.
Orta konsoldaki M’ye özgü bir kurulum düğmesi, motor, şasi, direksiyon, frenler ve M xDrive ayarlarına doğrudan erişim sağlar. Buna ek olarak, ayrı ayrı yapılandırılabilir iki kurulum varyantı, direksiyon simidindeki M düğmeleri kullanılarak kalıcı olarak depolanabilir (ve alınabilir), sürücülere motor sesi, DSC, otomatik başlatma/durdurma işlevi ve sekiz ileri Steptronic iletiminin kaydırma özellikleri için daha fazla özelleştirme sunar.

BMW M3 CS Touring, M Drift Analyzer ve M dizimer gibi track optimize edilmiş işlevlere sahip M Drive Profesyonel Sistemi ile standart olarak gelir. Bu sistem ayrıca, pistte tamamen özelleştirilebilir bir sürüş deneyimi sağlamak için 10 aşamalı M çekiş kontrolü içerir. M Drive Professional’ın bir başka özelliği de, orta konsoldaki sürücü yardım sistemlerini ve hem bilgi ekranında gösterilen içeriği yapılandırmak için kullanılabilen M modu düğmesidir. Sürücüler burada yol, spor ve parça ayarları arasında seçim yapabilir.

İşletim sistemi ile BMW kavisli ekran 8.5.
BMW M3 CS Touring, birçoğu BMW Akıllı Kişisel Asistan aracılığıyla da işletilebilen çok sayıda araç işlevi ve dijital hizmet üzerinde sezgisel kontrol sağlamak için BMW Curved ekran ve BMW İşletim Sistemi 8.5’e sahiptir. 12.3 inçlik bilgi ekranındaki M’ye özgü görünüm, üst kenarında m kaydırma ışıkları içerirken, sürüş stabilite sistemlerinin durumu, m xDrive ve çekiş kontrolü ekranın alt kısmında bulunabilir. Araç kurulumu, lastik basıncı ve sıcaklık için widget’lara 14.9 inç kontrol ekranının ana ekranı üzerinden erişilebilir.

Günlük kullanımda sürüş zevkini ve konforunu artırmak için standart bir spesifikasyon.
Ek standart spesifikasyon özellikleri arasında, M-spesifik içeriğine sahip BMW başlık ekranının yanı sıra BMW Live Cocpit Professional, bulut tabanlı gezinme sistemi BMW haritalarını, akıllı telefon entegrasyonu, kablosuz şarjlı telefon ve WiFi arayüzü getiriyor.

BMW M3 CS Touring ayrıca konfor erişimi, iki bölgeli otomatik iklim kontrolü ve Harman Kardon Surround ses sistemi standart olarak donatılmıştır. Park mesafesi kontrolü ve park asistanı, sürüş asistanı, ön çarpışma uyarısı, şerit kalkış uyarısı ve hız sınırı bilgi sistemi de standart uyumdur.

120.600 £ RRP’den fiyatlandırılan M3 CS Touring, BMW M3 Saloon ve BMW M3 Touring’in diğer tüm varyantlarının yanında sınırlı bir koşuda ve BMW Grubu Plant Münih’te Touring, 2025 yılından itibaren ilk İngiltere müşteri teslimatları ile üretilecek.

Source link

Automobile Magazine – UK