Marka grubunun gözden geçirilmesi, her biri farklı alıcı gruplarına hitap eden güçlü bireysel markaları temsil eder. 2024 yılında, hacim markaları yeni modellerin tanıtımı ile Avrupa’daki pazar varlığını yüzde 0,9 puan artırabildi. Genel olarak zor pazar ortamına rağmen, marka grubunun Avrupa’da hem araç hem de pazar payını artırmayı başarmış olması, mevcut model aralığının çekiciliğinin ve bireysel çekirdek markalar arasındaki başarılı bir şekilde koordine edilmiş konumun kanıtıdır. Volkswagen markası 2024’te zorlu bir pazar ortamında kendini iddia etti ve stratejik gücü kanıtladı. Zayıf talep, özellikle yılın başında elektrikli araçlarda, daha yüksek satın alma teşviklerine yol açtı. Çok sayıda yeni model kısa sürede karlılığı ortaya koydu. Performans programı ile Volkswagen, fiyat performans oranını optimize etti, ürün maliyetlerini düşürdü ve genel gider yapısını sıkılaştırdı. Örneğin, Volkswagen markasının çalışmalarındaki araç başına fabrika maliyetleri, vardiya optimizasyonları da dahil olmak üzere bir önceki yıla göre % 3 düştü. Aynı zamanda, Volkswagen markası, verimliliği ve rekabet gücünü güçlendirmek için idari alandaki personel maliyetlerini azaltmak için finansal kaynaklar kullandı. Outlook Marka grubu çekirdeği daha yakın ve daha yakından büyüyor ve önümüzdeki yıllarda verimlilikte daha fazla artışa ve çapraz marka işbirliğinin tutarlı genişlemesine odaklanacak. 22 lokasyondan oluşan marka grubunun küresel üretim ağı gelecekte beş üretim bölgesinde kontrol edilecektir. Bu, üretimi verimli ve gelecekteki yönelimli kurmak için çapraz marka sinerjileri ve bölgesel maliyet avantajları artırır. Teknik geliştirme için ülke kümelerinin sayısı, gelecekte belirli pazar gereksinimlerini ve müşteri taleplerini daha iyi ve daha verimli bir şekilde dikkate alabilmek için markalar arasında da azaltılacaktır. Aynı zamanda, pazar değişikliklerine daha hızlı tepki verebilmek için yeni araçların gelişim süreleri kısaltılır. Piyasanın karşısında elektrikli kentsel otomobil ailesi üzerinde yoğun bir şekilde çalışmaktadır. 2026’dan itibaren koltuk/Cupra proje yönetimi altında, çekirdek marka grubu elektrikli otomobilleri yaklaşık 25.000 avro piyasaya sürecek. Volkswagen markası tarafından ikisi ve Cupra ve Škoda’dan bir model olan dört model, İspanyol yerlerinde Martorell ve Pamplona’da üretiliyor. Tüm ürün yaşam döngüsü boyunca, elektrikli kentsel otomobil ailesi toplam sinerji potansiyeli 650 milyon Euro’dur. Aralık 2024’ün sonunda “Zukunge Volkswagen” programı ile birlikte, Volkswagen AG’nin Almanya’daki rekabet gücünün temel temelleri atıldı. Program ekonomik istikrar ve sürdürülebilir istihdamı uyum haline getiriyor. Çekirdek marka grubunun ana direği olarak Volkswagen markasının 2030 yılına kadar dünya çapında teknolojik olarak önde gelen hacim üreticileri haline geleceği temelini oluşturuyor. Önümüzdeki yıllarda, temel marka grubu, tüm cilt markalarının devam eden performans programlarından etkilerle desteklenen sürekli sonuçları artırmayı planlıyor. Kabul edilen önlemlerin uygulanması üzerinde yüksek baskı ile çalışılmıştır ve böylece orta vadede marka grubu çekirdeği için% 8’lik bir getiri gösteren bir verim yolu oluşturur.
Automobile Magazine