Las Vegas, Nevada, ABD, Ocak, 2025 – Honda Today, CES 2025’teki iki prototip modelinin dünya prömiyerini sundu – Honda 0 Saloon ve Honda 0 SUV – 2026’dan küresel pazarlara tanıtılacak iki Honda 0 serisi modelini temsil etti. Şirket ayrıca, küresel EV serilerine uygulanacak Asimo işletim sistemini orijinal araç işletim sistemi (OS) tanıttı.

Geçen yıl CES 2024’te tanıtılan konsept modelini daha da ilerleterek, 2026’da bir pazar lansmanına hazırlanmak için Honda 0 salon prototipi geliştirilmiştir. Prototip, salonu diğer EV’lerden ayrı olarak ve insanların ekseriden daha ferah bir boşluk oluşturan düşük yüksekliği hem de sportif stil özelliklerine sahiptir.

Honda 0 serisinin amiral gemisi modeli olan Honda 0 Saloon, yeni geliştirilen özel EV mimarisine dayanacak ve “ince, hafif ve bilge” kalkınma yaklaşımını somutlaştıran bir dizi yeni nesil teknolojiye sahip olacak.

CES 2025’te Honda, Honda 0 salonunun “bilge” değerine katkıda bulunan belirli teknolojileri ve özellikleri tanıtmaya odaklanıyor. Bu, Honda’nın dünyada ilk kez pratik kullanıma girdiği son derece güvenilir Seviye 3 otomatik sürüş teknolojisini ve Asimo OS ile mümkün olacak her bir kullanıcı için özelleştirilmiş bir hareketlilik deneyimi sunacak “ultra kişisel optimizasyon” da dahildir.

Honda 0 salonunun üretim modelinin önce 2026’da Kuzey Amerika pazarında, daha sonra Japonya ve Avrupa da dahil olmak üzere küresel pazarlarda tanıtılması planlanıyor.

CES 2024’te açıklanan uzay-hub konsept modeline dayanarak, EV’lerin yeni değerini Honda’nın gelecekteki EV modelleriyle sunacağı insanlar için bir “alan” olarak önererek, şirket şimdi ilk Honda 0 serisi modeli olacak olan orta büyüklükte bir EV SUV prototipini sundu. Bir SUV’ye “ince, hafif ve bilge” yaklaşımını uygulayarak, iç mekan daha da arttırıldı ve geniş bir esneklik ile olağanüstü net ve sınırsız bir görüş alanı ile geniş bir kabin elde edildi.

Çok çeşitli yeni nesil teknolojilerin yanı sıra, Honda 0 SUV, yüksek hassasiyetli tutum tahmini ve stabilizasyon kontrolü uygulayacaktır. Bu, 3D gyro sensörlerine dayanmaktadır, Honda, çeşitli yol yüzeylerinde sürücünün iradesinde dinamikleri sağlamak için orijinal robot teknolojilerinin geliştirilmesiyle toplanmıştır.

Honda 0 SUV’nin üretim modelinin önce 2026’nın ilk yarısında Kuzey Amerika pazarında, daha sonra Japonya ve Avrupa da dahil olmak üzere küresel pazarlarda tanıtılması planlanıyor.

Honda 0 Serisi modelleri, Global EV serisinin ‘bilge’ değerini elde etmek için temel teknoloji olacak Honda tarafından geliştirilen orijinal bir araç OS ile donatılacak.

Asimo, toplumdakilerle bir arada bulunurken insanlara yardım etmek amacıyla Honda temel teknoloji araştırmasının bir parçası olarak geliştirilen özerk yürüyüş yapabilen insansı bir robottu. Honda, 1986 yılında robotik araştırma ve geliştirmeye başladı ve 2000 yılında Asimo’yu tanıttı ve 2000’lerden 2010’lara robotik alanında bir ikon oldu ve tüm dünyadaki insanlar tarafından sevildi.

Asimo’nun gelişimini tamamladıktan sonra bile Honda, dış ortamları tanıyanlar ve ASIMO’nun etrafındaki insanların niyetlerini anlamasını sağlayan otonom davranış kontrolü de dahil olmak üzere robot teknolojilerini daha da ilerletiyor. Bu tür robot teknolojilerini Honda 0 serisi için ileri zeka teknolojileriyle birleştirerek, şirket yazılım tanımlı araçlar (SDV) için benzersiz bir değer sunmaya çalışıyor.

Bir yazılım platformu olarak Asimo OS, otomatik sürüş / gelişmiş sürücü yardım sistemleri (AD / ADAS) ve araç içi bilgi-eğlence (IVI) sistemi gibi araç sistemleri için elektronik kontrol ünitelerinin (ECU) entegre kontrolünü uygulayacaktır.

Araç içi yazılımı, aracın satın alınmasından sonra bile Hava Yukarı Hava (OTA) güncellemeleri yoluyla sürekli olarak güncelleyerek, işlevler ve hizmetler her kullanıcının tercihlerine ve ihtiyaçlarına göre sürekli olarak ilerleyecektir. Sürekli güncellemelere tabi olan işlevler ve hizmetler arasında eğlenceli ve rahat bir hareketlilik deneyimi sağlayan “alan” ve dijital UX değerini artıran işlevler ve dijital UX’dir. Ayrıca, Honda’ya özgü dinamiklerin entegre kontrolü, sürüş sevincini belirleyerek sürücünün araçla birinde hissetmesini sağlıyor.

  • Otomatik Sürüş (AD) Teknolojisi

2021’de Honda, Seviye 3 otomatik sürüş (gözler kapalı) ve sınırlı alanlarda koşullu sürüş otomasyonu için uygun olan Honda Algılama Elite ile donatılmış yeni efsanenin lansmanı ile Seviye 3 otomatik sürüş ekipmanını pratik kullanıma sokan dünyanın ilk otomobil üreticisi oldu.

Honda, Honda algılama elitini, bu reklam teknolojisini, toplumdaki trafik çarpışmalarının sayısını azaltmanın yanı sıra, insanların bir “insan sürücüsünün önleyebileceğini” düşündüğü trafik kazalarını tamamen ortadan kaldırması gerektiğine dayanarak tüm sürüş koşullarını ve senaryolarını tahmin ederek geliştirdi.

Honda, göz-off teknolojisinin yaygın kullanımının gelecekte sıfır trafik çarpışma ölümlerinin gerçekleşmesine yol açacağına inanıyor. Bu inanca dayanarak Honda, Honda 0 serisi aracılığıyla dünyanın dört bir yanındaki daha fazla müşteriye uygun fiyatlı otomatik sürüş araçları sunmaya çalışacak.

Bu amaçla Honda, denetimsiz öğrenmeyi birleştiren orijinal bir Honda AI teknolojisi uyguladı.*1 HeLMai teknolojisi ve AI’nın daha az miktarda veri ile öğrenmesini sağlayan ve otomatik sürüş ve sürücü yardımının mevcut olabileceği durumları etkili bir şekilde genişleten deneyimli sürücülerin davranış modelleri.

Buna ek olarak, Honda, insan sürücüsü için bile zor olan, yoldaki diğer kişilere geçiş hakkını sağlamak gibi işbirlikçi davranışların hassasiyetini daha da iyileştirmek için insanlarla ilgili araştırmalar ve hareketlilik yoluyla geliştirilen orijinal kooperatif AI’sını uygulayacak. Bu gelişmiş teknolojileri uygulayarak Honda, şeride dalan bir hayvan veya yola düşen bir nesne gibi beklenmedik durumlara hızlı ve uygun bir şekilde yanıt verebilen son derece güvenilir bir sürücü yardım sistemi gerçekleştirecek.

Honda 0 Serisi modelleri, sürücü yardımı ve Seviye 3 otomatik sürüşün mevcut olacağı sürüş koşullarının genişlemesini sağlayan bir sistemle donatılacaktır. Bu genişleme, karayollarındaki trafik sıkışıklığında bulunan gözler teknolojisi ile başlayacak ve OTA güncellemeleri yoluyla devam edecektir.

Seviye 3 otomatik sürüş ile araç, bir insan sürücüsünün bir film izlerken veya bir toplantıya uzaktan katılmasına giderken, hedeflerine giderken “ikinci görev” gerçekleştirmesini sağlayacak sürüşten sorumlu olacaktır. Honda, teknolojilerini daha da ilerletecek ve göz-kapama işlevlerinin uygulamasını tüm sürüş durumlarına genişleten ve hareketlilik için yeni olanaklar açan ilk otomobil üreticisi olacak.

  • Honda 0 serisine adanmış SoC geliştirme

Honda ve Renesas Electronics Corporation (Renesas), şirketin Honda 0 Serisi modelleriyle elde etmeyi amaçladığı gelecekteki SDV’leri gerçekleştirmek için yüksek performanslı bir çip üzerinde (SOC) geliştirme anlaşması yaptığını açıkladı.

2020’lerin sonlarında başlatılacak yeni nesil modeller için Honda, araç sistemlerini kontrol etmekten sorumlu birden fazla ECU’yu tek bir çekirdek ECU’da birleştiren merkezi bir E&E mimarisini benimseyecek. Bu, SDV’nin kalbi olarak hizmet edecek ve AD/ADA’lar, güç aktarma organı kontrolü ve konfor özellikleri gibi çeşitli araç sistemlerini yönetecektir. Bunu başarmak için ECU, güç tüketiminde herhangi bir artışı en aza indirirken, geleneksel sistemlerden daha yüksek işleme performansı sağlayan bir SOC gerektirir.

Bu tür gereksinimleri yerine getirmek için Honda ve Renesas, çok ölçekli Chiplet teknolojisini kullanan bir sistemi gerçekleştirecek*2 Honda tarafından bağımsız olarak geliştirilen AI yazılımı için optimize edilmiş bir AI hızlandırıcısı ile Renesas Jenerik Beşinci Nesil (Gen 5) R-CAR X5 SOC serisini birleştirmek için. Bu kombinasyonla, iki şirket, endüstrinin 2.000 üst düzey AI performanslarından birini elde eden bir sistem geliştirmeyi amaçlıyor*3 20 üst/W güç verimliliği ile (STEARSE).

Source link

Automobile Magazine – UK