Yirmi beş yıl önce, 1999 Frankfurt Motor Fuarı’nda Opel, normal bir istasyon vagonu Omega-B V6’yı, o zaman teknolojik olarak gelişmiş dönemde geleceğin mobil iletişim merkezinin ücretsiz bir yorumunu yapan bir dizi çözümle donatarak teknolojik avangard bir duş yaptı. Önümüzdeki yıllarda multimedya otomobilinin nasıl olabileceğine dair bu gerçekçi sezgi, kişisel bilgisayar aracılığıyla internet erişimi olarak devrimci teklifler ve rasyonel olarak entegre sistemlerle doluydu, tam bir video ekipmanı, “kafa ekran” ve en son ses, navigasyon ve cep telefonu sistemleri ile kızılötesi ile gelişmiş bir gece görüş sistemi. Opel Omega V8.com, Alman şirketi bu prototipi vaftiz ettiği gibi, Omega-B’nin istasyon vagonu versiyonu temelinde yapılmış ve 8.700 cc alüminyum 8 silindirin 300 hp alüminyum altında gizlenmiş, biraz küçük bir şekilde Alman evinin amiral gemisini donatırdı.
Opel Omega V8.com’a monte edilen multimedya sistemlerinden en büyük faydalar elde etmek, koltukları BT terminalleri olarak tasarlanmış üç yolcu olurdu. Bireysel geri çekilebilir monitör, 9.5 ″ sıvı kristal tipi (16: 9 format), ön yolcunun önündeki ve ön koltukların arkasından kontrol paneline yerleştirildi. Orta konsolda ergonomik ve düzgün bir şekilde yerleştirilen yumruklar ve anahtarlar, her yolcunun farklı sistemlere bağımsız olarak erişmesine izin verdi.
Sabibatlara yerleştirilen konuşmacılar bunun yerine her yolcunun diğer yolcuları rahatsız etmeden ses mesajlarını dinlemesine izin verdi. Ses sistemi, yüksek kaliteli üreme ile CD’lerin ve kasetlerin sofistike okuyucularını ve dijital otomobil radyosunu içeriyordu. Video ekipmanı hem bir televizyon programı hem de CD videosu izlemek için kullanılabilir.
Gerçek Bir Mobil Ofis
Opel Omega V8.com sadece hareketli bir konser odası ve tekerlekler üzerinde sinematografik bir oda değil, aynı zamanda üç kişilik bir mobil ofis de olamazdı. Ofis ekipmanı, yolcuların video-telefon olarak kullanabileceği entegre bir cep telefonu içeriyordu. Bu, üç yolcunun her birinin sadece “eller serbest” bir ekipmanla dış yolla iletişim kuramayacağı, aynı zamanda her monitörün kendi mikrofonu ve kendi mini-telekampıyla donatıldığından bir video konferansına katılabileceği anlamına geliyordu.
Radyo-motor ağıyla bağlantı kurabilmenin yanı sıra, yolcular ayrıca internete göz atabilir, e-posta mesajları gönderebilir ve alabilir veya web sitesinden veya bir MP3 yetiştiricisi tarafından müzik yayınını dinlemiş olabilir. Bunu yapmak için Omega V8.com iletişim sisteminin ayrılmaz bir parçası olan kızılötesi bilgisayar klavyesini kullandılar. Sürücü bunun yerine ses kontrolleri aracılığıyla gelen elektronik mesajları hatırlayabilir. Daha sonra, sesli komutlara da yanıt veren cep telefonu modu gibi başka farklı işlevler de vardı. Multimedya hizmetleri yelpazesi modern bir navigasyon sistemi ve diğer bazı bileşenler gibi Alman şirketinin üretiminde zaten elde edilebilen Opel Onstar elektronik hizmeti tarafından tamamlandı.
Fiber ve Veritabus Bağlantıları
Karmaşık multimedya ağı, veri aktarımı için gelişmiş teknolojiyi kullandı. Her zamanki kablolama yerine, bilgileri iletmek için bir optik kablo kullanıldı. Bu şekilde birçok tek bağlantı, tüm komutların ve bilgilerin iletildiği tek bir devreye, bir veritabiye indirgenmiştir. Özel kodlar, ilgili bileşenlerin diğer komutların çok sayıda “” sinyallerini tanımlayabilmesini sağladı.
Bu bilgiler ve bu komutlar lazer diyotlar tarafından üretildi ve devreden çok hızlı parlak dürtüler şeklinde gönderildi. Bu şekilde, sadece ışık hızında ağ aracılığıyla büyük miktarda bilgi göndermek değil, aynı zamanda mükemmel elektromanyetik uyumluluğu da garanti etmek mümkün olmuştur.
Farların Gece Görme Sistemi ve AFS Değişken Ayarlaması
Opel Omega V8.com ayrıca birçok modern sürüş destek teknolojisi sundu. Klasik Toolbread Gösterge Tablosu yerine, sürücünün hemen önündeki, sürücünün belirli bir durumda ihtiyaç duyduğu bilgileri okumasına izin veren düz bir ekran ekranı vardı. Bunlar aynı zamanda bilginin kendisini sunma biçimini de değiştirebilir, farklı renkli desenler ve içinde yer alan veri hükümleri arasında seçim yapabilir.
Gece sürüşünde güvenlik yolunda ileriye doğru önemli bir adım, yol, trafiğe ve zamana bağlı olarak, Xenon farlarının ışık demetini optimum genliğe sahip olacak şekilde otomatik olarak düzenleyen AFS cihazı (gelişmiş frontighing sistemi) tarafından temsil edildi. Örneğin, araba bir eğri ile karşılaştığında, sürücü direksiyon simidini çevirir çevirmez, farlar yolun içine doğru işaret etti ve aksi takdirde gölgede kalacak bir esnemeyi aydınlattı. Bu, görünürlüğü büyük ölçüde geliştirdi ve ters yönde gelen arabaların göz kamaştırıcısını azalttı.
Gelişmiş far teknolojisi Devrimci Gece Görüş cihazı ile entegre edildi. Araba maskesine yerleştirilen bir kızılötesi kameradan çekilen görüntüler ön cam (kafa ekranı) üzerine yansıtıldı, böylece sürücünün gözlerini sokaktan yönlendirmeden daha fazla bilgiye sahip olabilmesi için. İkinci sistem, günün ışığıyla da kullanılabilir ve sürücünün dikkati dağılmadan alabileceği ergonomik olarak bilgi verebilir. Opel Omega V8-COM ayrıca park manevralarını kolaylaştıran elektronik bir göze sahipti: tergi-lunotto yakınında bulunan geniş açılı bir lensli minyatür bir kamera, alanın drunken olmayan görüntülerini arabanın önünde gösterge panelinde önünde bulunan monitöre gönderdi. Bugün mevcut Opel serisinin bazı modellerinde bulduğumuz birçok şey.
Source link
Automobile Magazine – ITALIA
automobilemagazine.it