2024 nihai bakiyesi Stellantis’i PC Pazarı+CV UE29’da ikinci sırada görüyor, CV sektöründeki liderliğini teyit ediyor ve BER pazarında podyum sağlıyor …

Amsterdam, 21 Ocak 2025 – 2024, Stratejik Plan Dar ileri 2030’un kilometre taşlarından biri olan Stellantis’in elektrik geçişinin başka bir temel aşamasını işaret etti.

Fiat ve Opel de dahil olmak üzere Stellantis markaları, 125. yıldönümlerini kutladılar, küresel olarak 27 yeni model başlattı: Sadece Lancia markasının “rönesansını” ya da Avrupa’da en önemli olan Bcione markasını bildiren Alfa Romeo Junior’da yeni Lancia Ypsilon’u düşünün. Ya da Citroën C3 ve C3 Aircross’ta bile,% 100 Avrupa otomobilleri çok rekabetçi bir fiyata, 24.000 Euro’dan daha az bir fiyata başladı (Citroën C3 için). “Uzun menzilli” sürümler sunan yeni Peugeot E-3008 ve E-5008’i unutmadan, kategorinin en iyisi sırasıyla 700 ve 668 km’lik bir özerklik.

Audacity, teknolojik yenilik ve stil seçimleri, Stellantis Cars’ın 2024’te dünyanın dört bir yanındaki nitelikli jüriler tarafından atanan 50’den fazla uluslararası ödül kazanmasına izin verdi.

Bütün bunlar Stellantis’in PC Pazarı + CV UE29’da ikinci sırada onaylamasına izin verdi, 2024’ü% 17,1’lik bir payla kapattı ve güçlü yönlerini birleştirdi.
CV Pazarı: Stellantis tartışmasız liderdir
Stellantis Pro One, CV pazarındaki mutlak liderliğini% 29,1 ve yedi ülkede birincilikle teyit ediyor: Fransa, Almanya (tarihte ilk kez!), İtalya, İspanya, Belux, Polonya ve Portekiz. Mutlak açıdan satışlar da 2023’e kıyasla% 2,2 arttı. Stellantis’in% 31.7’lik bir payı elde ettiği ve Peugeot’un yıllık bazda% 14,7 ile Elektrik Markası N ° 1 gibi parladığı BER segmentinde daha da iyi performanslar kaydedildi.
PC Pazarı + CV: Stellantis ikinci sırada ve dört ülkede satışlarda bir artış kaydediyor
EU29’daki genel pazar (PC+CV) göz önüne alındığında, satışlar dört G10 ülkesinde arttı: Almanya (+%6.5), Avusturya (+%15.9), Hollanda (+%1.3) ve Polonya (+%4.3). Stellantis, Fransa, İtalya ve Portekiz’de birincilikte kendini onaylarken, Almanya, İspanya, İngiltere, Avusturya, Belux ve Hollanda’daki podyumun ikinci adımını sıkıca işgal ediyor. Markalar arasında Peugeot (+%2.4) ve Jeep® (+%1.7) öne çıkıyor; İkincisi, özellikle Birleşik Krallık’ta% 190 satışlarda olağanüstü bir artış kaydediyor.

Ancak Stellantis de bireysel modeller seviyesindeki boşluğu genişletiyor: Peugeot 208, EU29’daki en iyi beş otomobil arasında yer alırken, Fransa’da PC pazarındaki ilk on arasında dört model (Peugeot 208, 308, 2008 ve Citroën C3) var. Almanya’da Opel Corsa, 2024’te en iyi satan küçük otomobil, İtalya’da ise Panda, genel pazardaki en başarılı modeldir ve 100.000 birim eşiğini aşan (2024’te 102.000 kayıt). Aynı zamanda, Jeep® Avenger yılın en iyi SUV’sidir.
BLES Market: EU29’daki% 100 Elektrik Pazar Podyumunda Stellantis
Elektrikli araçlara olan talepteki genel düşüşe rağmen, Stellantis,%12,1’lik bir payı olan Avrupalı ​​üreticiler arasında podyumu sıkıca sürdürüyor. Segment A’da, Fiat 500E Avrupa’da N ° 1 iken, B Stellantis segmentinde en çok satılan beş modele sahiptir (Peugeot E-208, Peugeot E-2008, Opel Corsa Electric, Jeep Avenger ve Opel Mokka Electric).

Stellantis’in BER segmentinde üst üste ikinci yıl için% 32.8 (en iyi rakiplere kıyasla +14 puan ve 2023’e kıyasla hacimler açısından% +24), Fiat 500E, Peuge E-208 ve Peuge E-2008’in kendi segmentlerinde lider olduğu Fransa’daki performansın altını çizmek. Vauxhall Corsa Electric bile B.’de lider olduğu İngiltere’de iyi sonuçlar elde etti.

“Stellantis, Avrupa pazar sıralamasındaki pozisyonunun sağlamlığını doğruladı,” dedi Stellantis’in büyütülmüş Avrupa için baş işletme görevlisi Jean-Philippe Imparato, “teknolojik evrim, teklifin genişletilmesi ve hisse senedi seviyelerinin izlenmesi açısından yapılan bağlılık sayesinde, 2025’te yeni fırsatla yeniden başlamaya hazırlandı”.

Source link

Automobile Magazine – ITALIA
automobilemagazine.it