Yol Güvenliği ve Arıza Organizasyonu GEM Motoring Assist, sürücüleri 29 Ocak 2022’de tanıtılan karayolu kodu değişikliklerini anlamalarını ve bunlara uymalarını sağlamaya çağırıyor.

Değişiklikler, en fazla zarar verebilecek olanların, başkaları için tehlikeyi azaltmak için en büyük sorumluluğa sahip olmasını sağlamayı amaçlamıştır. Özellikle değişiklikler şunları içerir:

  • Kavşaklarda geçiş veya geçmeyi bekleyen yayalara öncelik vermek
  • Şoförlerin kavşakları içeri girerken veya dışına dönerken doğrudan ilerleyen bisikletçilere yol vermesini istemek
  • Bisikletçileri ve at binicilerini sollama sırasında güvenli geçiş mesafeleri ve hızları oluşturmak
  • Bisikletçilere vurmaktan kaçınmak için araba kapıları açarken “Hollanda Erişim” yöntemini teşvik etmek.

Bununla birlikte, üç yıl sonra GEM, yeni kuralların – ve şu anda sürücülere verilen sorumluluğun – yeterince iyi anlaşılmadığından endişe duyuyor.

2023’te Büyük Britanya’nın yollarında 405 yaya öldürüldü ve 6067 ciddi yaralı1. 87 pedal bisikletçisi 4.942 ciddi şekilde yaralandı.

2024’te İngiliz At Derneği’nden rakamlar3 2024’te yol olaylarında 58 at öldürüldüğünü ve 97’si ciddi şekilde yaralandığını gösterin. Buna ek olarak, topluma 3.118 yol olayı bildirildi – çoğunlukla çok yakın, çok hızlı veya her ikisi de geçen araçlarla ilgili.

GEM Yol Güvenliği Başkanı James Luckhurst şunları söyledi: “Bu, GEM üyeleri tarafından en sık sorulan sorulardan biri, birçoğu 2022 ‘Yol Kullanıcılarının Hiyerarşisi’ altında artan sorumluluklarını net bir şekilde anlamadıklarını düşünüyorlar. Bunun karışıklık ve çatışmaya yol açabileceğinden endişe ediyorlar.

“Savunmasız yol kullanıcılarının güvenliğine öncelik vermeye ve yollarda daha düşünceli davranışı teşvik etmeye yönelik bir kaymayı yansıttıkları için değişiklikler hoş karşılandı. Bununla birlikte, çok az sürücü onları bildiklerinde veya farklı bir şekilde yapmaları gerektiği konusunda karışık olduklarında etkili olma şansları yok.

“Aynı zamanda sürücülerin yarısının ‘yeni’ kurallardan habersiz olduğunu öne süren anketleri okumak da ilgili.

“Hükümeti bu durumu düzeltmeye yönlendirmeye teşvik ediyoruz. Artık farklı yapmaları beklendiklerini bilmelerini istiyorsak, araba sürücülerine açık bir iletişim kampanyası hayati önem taşıyor.”

GEM, karayolu kodu değişikliklerinin ve araba sürücülerinin şimdi ne yapması gerektiği konusunda kısa bir özete uydu:

  • Kavşaklarda daha uyanık olun. Yayalara ve bisikletçilere yol açın.
  • Savunmasız yol kullanıcılarını geçerken güvenli mesafeleri koruyun
  • Bir bisikletçiyi 30mph’ye kadar geçerken, en az 1,5 metrelik bir boşluk bırakın. Bundan daha hızlı sürüyorsanız, izin verdiğiniz alanın daha büyük olduğundan emin olun.
  • Yolda bir at geçerken, en fazla 10mph’ye yavaşlar ve geçerken en az iki metre alan bekleyin.
  • Dönerken ekstra özen gösterin, bisikletçileri veya at binicilerini kesmediğinizden emin olun.
  • Neden olabileceğiniz zarara dikkat edin ve sürüşünüzü buna göre ayarlayın.

Source link

Automobile Magazine – UK