Güçlü tüketici iştahı 2025’e kadar devam ettikçe yeni otomobil pazarı için umut verici bir başlangıç

31SR Ocak 2025 –2025, yeni otomobil pazarı için umut verici bir başlangıç ​​yaptı. Otomobil tüccarı Ocak ayında yeni otomobiller için tüketici ilgisinde olumlu bir artış olduğunu bildirmek. Verilerine göre, platformundaki talep sadece geleneksel mevsimsel yavaşlamadan sonra artmakla kalmadı, yeni otomobil platformuna yapılan ziyaretler aylık% 19’u (MOM) artırdı, aynı zamanda geçen yıl aynı dönemde sağlam bir% 8 arttı.

2024’ün genel olarak en yeni otomobil olarak unvanını almasına rağmen, Volkswagen’in golfü bu ay ikinci sırada yer almak zorunda kalacak. Ocak ayının en çok talep gören yeni otomobiller listesini üstlenen The Land Rover Range Rover tarafından geçti ve otomobil tüccarında perakendecilere gönderilen tüm yeni otomobil sorularının% 4,8’si (golfün% 3,4’ü). Ve birincilikten memnun değil, ilk üçü% 3,1 pay alan popüler defans oyuncusu başka bir efsanevi Land Rover tarafından tamamlandı.

Modeller bir yana, BMW (soruşturmaların%14,6’sı), Land Rover (%13.6) ve Volkswagen (%7) gibi, en popüler yeni otomobil markalarının liderlik tablosunda bir değişiklik olmadı. Alman rakibi Audi (%6.8) tarafından neredeyse göreve çıktı.

MG elektriğe öncülük ediyor ama Mini sıralamaları yükseltiyor
Verilere daha ayrıntılı bir düzeyde bakıldığında, yeni elektrikli araçlar (EV’ler) için yıla olumlu bir başlangıç ​​ortaya koyuyor ve soruşturmaların payı geçen yılın aynı döneminde (% 14.1 ila% 17.9) yüzde 3,8 puandan yükseliyor. Eylül ayından bu yana otomobil tüccarında görülen sağlam EV talebini sürdürüyor ve bu da üreticiler tarafından ZEV yetkilerini karşılama talebini teşvik etmek için sunulan teşviklerin artmasının yardımcı olduğu.

Ocak ayında yeni elektrikli otomobillere uygulanan ortalama indirim, Aralık ayında% 12’den% 11,5’e düştü. Bununla birlikte, bu yıl% 28’e yükselen ZEV yetkisi hedefleri ile bunun uzun vadeli bir trend olması pek olası değildir. Yeni arabalardaki indirimler de bu ay% 9,3’ten ortalama% 8,8’e düştü.

İngiliz rozeti olan Çin markası MG, bu ay otomatik tüccarın en popüler elektrik markasıdır ve perakendecilere gönderilen tüm yepyeni elektrikli otomobil sorularının beşinde (%17.1) bir tane (%17,1) üretir. Bunu% 10,9’a saygın bir pay ile BMW izledi. Üçüncü sırada, son 12 ay boyunca grafiklerde belirgin bir artış kaydeden ve sadece% 1.4’ten% 8,2’ye yükselen İngiliz rozetli bir Alman markası olan Mini.

Daha acil bir ölçekte, Skoda ve Kia, elektrik modellerine olan talebin en hızlı oranda arttığını gördüler, her iki marka da Aralık ve Ocak ayları arasında EV pazar payında yüzde 2,7 puan artışı kaydetti ve sırasıyla% 2.4 ve% 5,3’lük bir paya tırmandı.

Kia’s EV3, İngiltere’nin en popüler yeni elektrikli otomobili olarak MG4’e kapanıyor
Otomobil tüccarındaki en popüler tamamen elektrikli otomobil, Ocak ayında tüm yeni EV sorgularının neredeyse onunda (%9.5) birini (%9.5) üreten MG’nin MG4’ü. 2024’teki İngiltere’nin en isteğe bağlı yeni otomobili iken, konumu Kia’nın EV3’ten sıralamayı ikinci sıraya sokan tehdit altında olabilir. Tamamen elektrikli Kore SUV, bu ay yapılan soruşturmaların% 4,4’ü üretti, bu da sadece bir ay içinde pazar payının iki katına çıkarak% 2,2 oranında yüzde puan artışı oldu.

Yorum, Auto Trader’ın yeni otomobil performans direktörü Bex Kennett, şunları söyledi: “2025’te yeni otomobil pazarı için cesaret verici bir başlangıç ​​oldu. Yılın kapanış aylarında gördüğümüz sağlam talep seviyeleri Ocak ayına kadar hızlandı, çünkü birçok potansiyel alıcılar takvimin en yoğun araba satın alma süresi öncesinde yeni arabalarını araştırmaya başlıyor.

Source link

Automobile Magazine – UK